משדרים עסקים כרגיל? על רקע נסיונות בלימת העריקים מימינה אחרי הפרישה הדרמטית של עידית סילמן, ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת הפנים איילת שקד, ערכו היום (חמישי) ביקור משותף בעיר חריש. זאת, לאחר שמוקדם יותר דווח כי השרה איילת שקד, מספר 2 בימינה, נפגשה הלילה עם העריקים הפוטנציאלים הנוספים - אביר קארה וניר אורבך. 

הביקור של השניים התקיים לקראת ישיבת הממשלה הקרובה, בה יאושר סיוע להמשך הקמה ולפיתוח העיר חריש בהיקף של למעלה מחצי מיליארד שקלים. במסגרת התכנית העיר חריש תכפיל עצמה עד 2025-2026.

נפתלי בנט ואיילת שקד בחריש (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
נפתלי בנט ואיילת שקד בחריש (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמרה בסיור: "חריש היא העיר עם הצמיחה המואצת ביותר בישראל. חריש היא סטארט-אפ של מדינת ישראל והסטארט-אפ אפ יצא לדרך. החלטת הממשלה הנוכחית דרמטית לתושבי העיר. אנחנו צריכים לייצר פה עיר בת-קיימה, עם אזור תעשייה, עם הכנסות מעסקים. העיר תכפיל את עצמה תוך שנתיים וחצי, פי שניים תושבים. אלה סדרי גודל בלתי נתפסים, ואנחנו צריכים לתת את הרוח הגבית. ראש העיר, אנחנו איתך".

"שמחתי לבקר הבוקר בחריש", אמרה השרה איילת שקד, "שבקרוב מאוד אהפוך אותה לעיר. כיום הישוב הזה מאוד גדול ואין סיבה שחריש לא תהפוך לעיר. היום אחתום על כתב מנדט ואני מאמינה שתוך חודש-חודשיים נסיים עם התהליך. יש כאן השקעה נרחבת של משרדי ממשלה בהחלטות ממשלה, הוקצה הרבה כסף ממשרד הפנים, משרד רה"מ, משרד האוצר ומשרד התחבורה. החלטת הממשלה מחזקת את העיר ונותנת פתרונות תחבורתיים והמטרה הבאה והמיידית היא לחזק את איזורי התעסוקה, התעשייה והמשרדים - כדי שהעיר תוכל להיות עיר יציבה ואיתנה בזכות עצמה".