יממה לאחר פרישתה של ח"כ עידית סילמן מהקואליציה, שוחח היום (חמישי) ח"כ דוד ביטן עם פרופסור אריה אלדד ורוני בר-און ב-103FM, על מנת להתייחס להתפתחויות הפוליטיות החדשות. במהלך השיחה, ח"כ ביטן שיגר מסר חד לשרת הפנים איילת שקד: "כשהליכוד ירצה את איילת באמת, זה אפשרי. אם היא תגיע - אז נשריין אותה".

"אפשר להביא את שקד, אבל רק כשהליכוד ירצה את זה באמת. אך כרגע זה לא המצב, ולא אפרט מעבר, כי יש לזה כל מיני סיבות, אך לא אגיד אותן כרגע כי זה לא המקום", הבהיר יו"ר הקואליציה לשעבר. לטענתו, שרת הפנים כרגע הצליחה לייצב את הידרדרות מפלגתה: "עצרה את הפירצה בסכר, היא דאגה לסכם בין כל השלושה שהם יבואו רק יחד. היא גם זו שקבעה את הפגישה בין שר האוצר ליו"ר ועדת הכנסת".

בנוסף, ביטן הרחיב על ההתפתחויות סביב עידית סילמן, שהודיעה כאמור על פרישתה מהקואליציה: "אמרתי שבצלאל סמוטריץ' עשה עבודה טובה, אך גם הוא יכול לשריין אותה ולא יקרה כלום. אני לא רוצה שכל השיריונים יהיו על חשבון הליכוד, אם איילת תבוא אז היא תקבל את השיריון. גלית דיסטל אטבריאן שוריינה כבר בבחירות הקודמות, אז עכשיו היא תצטרך לרוץ בפריימריז כמו כולם. עם סילמן ישבתי עוד לפני הקמת הממשלה, ראיתי שהיא לא תפרוש מימינה כי היא לא יכלה אז לפגוע בנפתלי בנט, בסופו של דבר היא כן יכולה לעזוב, לכן החלטתי לא לתקוף אותה. מילה אחת לא אמרתי עליה בשנה האחרונה".

בסיום השיחה, חבר הכנסת התייחס גם לסיטואציה בין הליכוד לבין מפלגת רע"מ והעומד בראשה, מנסור עבאס. "דיברנו איתו על תמיכה או הימנעות מבחוץ, עד שניקח שני מנדטים של מפלגות אחרות", הסביר ביטן, שהוסיף כי "לא דובר איתו על להיות חלק מהקואליציה או הממשלה. אי אפשר להחזיק ממשלה על 60-60, אין חיה כזו".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm