שובו של הפלונטר הפוליטי. סקר מיוחד שנערך אתמול עבור "מעריב" על ידי מנחם לזר - מנהל פאנלס פוליטיקס, בעקבות פרישתה של ח"כ עידית סילמן (ימינה) מהקואליציה, מלמד כי לו היו מתקיימות היום בחירות לכנסת ה־25, המערכת הפוליטית הייתה נקלעת שוב למבוי סתום, ללא הכרעה בין הגושים, למרות התחזקות משמעותית של הליכוד.

בעקבות פרישת ח"כ סילמן יש לקואליציה בראשות נפתלי בנט בכנסת הנוכחית 60 ח"כים, לגוש הליכוד-הציונות הדתית-חרדים 54 ח"כים, ולרשימה המשותפת 6 ח"כים. בסקר - היוצרות מתהפכות. גוש הליכוד-הציונות הדתית-חרדים מטפס ל־60 ח"כים בעוד הקואליציה הנוכחית יורדת ל־54 ח"כים, והמשותפת נותרת עם 6 ח"כים.

חלוקת הגושים (צילום: מעריב אונליין)
חלוקת הגושים (צילום: מעריב אונליין)

ולפרוט התוצאות: מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו מגדילה את כוחה וזוכה בסקר ל־37 מנדטים לעומת 30 כיום. גם הציונות הדתית מגדילה את כוחה מ־6 מנדטים כיום ל־9 בסקר. לעומת זאת ש"ס מאבדת 2 מנדטים ומקבלת בסקר 7, בעוד יהדות התורה שומרת על כוחה עם 7 מנדטים.

בגוש הנגדי, יש עתיד בראשות יאיר לפיד עולה במנדט לעומת הכנסת הנוכחית ומקבלת בסקר 18 מנדטים. לעומת זאת כחול לבן בראשות בני גנץ יורדת מ־8 ל־7 מנדטים, ימינה בראשות בנט מאבדת שני מנדטים ומקבלת בסקר 5 בלבד, בדיוק כמו ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עם 5 מנדטים, שאף הוא מאבד 2 מנדטים מכוחו.

העבודה בראשות מרב מיכאלי יורדת בסקר מ־7 ל־6 מנדטים, מרצ בראשות ניצן הורוביץ יורדת מ־6 ל־5, תקווה חדשה בראשות גדעון סער יורדת מ־6 ל־4, בעוד הרשימה המשותפת, 6 מנדטים, ורע"ם, בראשות מנסור עבאס עם 4 מנדטים, שומרות על כוחן.

עם זאת לנתניהו ולליכוד יש סיבה לאופטימיות זהירה, שכן לפי הסקר, תקווה חדשה נמצאת על גבול אחוז החסימה - היא מקבלת 4 מנדטים בזכות 3.4% בלבד. אם סער לא יעבור את אחוז החסימה, יהיו לגוש נתניהו 61 מנדטים.

עוד עולה מהסקר כי 42% מהציבור מעדיפים בחירות חדשות לעומת 39% שמעדיפים הקמת ממשלה חדשה בכנסת הנוכחית. בקרב מצביעי גוש נתניהו ההעדפה ברורה הרבה יותר - 63% מעדיפים בחירות חדשות לעומת 27% שתומכים בהקמת ממשלה חדשה ללא בחירות.

בסקר השתתפו 506 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.3%.