על אף המשבר, בקואליציה מנסים לשדר אופטימיות וטוענים כי הממשלה יכולה להחזיק מעמד למרות הודעתה של ח"כ עידית סילמן. שר הדתות מתן כהנא אמר בראיון ששודר אמש בתוכנית "פגוש את העיתונות" כי הוא מאמין שח"כ סילמן עוד עשויה לשנות את דעתה ולחזור לקואליציה וזאת "על סמך העובדה שבצורה מהותית לא קרה שום דבר שמצדיק את העזיבה שלה". "זאת לא מכה קלה בכנף. כולנו חושבים שיש לנו ראש ממשלה מצוין שצריך לעשות קצת יותר בפוליטיקה", אמר כהנא.

הוא הוסיף: "בעזרת השם, עידית עוד יכולה לחזור. הפוליטיקה היא עולם די משוגע. לא קרה שום דבר שמצדיק את המעשה שלה באופן מהותי. ברגע שהממשלה תחזור ותיישם את העקרונות עליהם הושתתה, עידית תראה שאנו עושים דברים טובים בלי להכניס אצבעות בעיניים אחד לשני".

מתן כהנא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מתן כהנא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)


גורמים בקואליציה העריכו אמש כי המהלך של הכרזה על ח"כ עמיחי שיקלי כח"כ פורש מימינה, עשוי להרתיע את ח"כ סילמן מלהצביע בכנסת עם האופוזיציה.

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה סירב אמש להצהיר כי יתמוך בהצעת חוק לפיזור הכנסת והליכה לבחירות. "עדיין מוקדם לדבר על פיזור הכנסת", אמר עודה בריאיון לפגוש את העיתונות. "יחד עם זאת, אני חושב שנתניהו הוא הבן אדם המסוכן ביותר במדינה".

על האפשרות שאולי חלק מחברי הרשימה המשותפת, כמו ח"כ אחמד טיבי, יחליטו להצביע בעד פיזור הכנסת, השיב עודה: "המשותפת מאוחדת על כל ששת חבריה". לדבריו, הוא בקשר מתמיד עם טיבי וציין כי "אף אחד מהממשלה לא פנה אלינו. אם מישהו חושב שנהיה שותפים של נתניהו לאי אמון קונסטרוקטיבי - אין מצב".

ח"כ עודה גם הכחיש שפנו אליו מהליכוד. "אנחנו הכי רחוקים מהליכוד, כך היינו וכך נישאר, במיוחד עם הליכוד של היום עם נתניהו", ציין. "אידיאולוגית, אנחנו הכי רחוקים מהם. האמת היא שאנחנו ומרצ היחידים שלא היה לנו קשר עם נתניהו כל הזמן שהוא היה בממשלה".

"היריב העיקרי שלנו זה לא מנסור עבאס, זה בנימין נתניהו", הוסיף עודה. "אנחנו מאוד עקביים. יש לנו תפיסה מאוד ברורה. הבן אדם שהכי הרחיק את השלום זה בנימין נתניהו, שהכי פגע בדמוקרטיה זה בנימין נתניהו, שהכי הסית נגדנו זה בנימין נתניהו, שהכי פגע באנשים המוחלשים כלכלית זה בנימין נתניהו".

ח''כ איימן עודה  (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ח''כ איימן עודה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)


ואילו יו"ר רע"ם ח"כ מנסור עבאס אמר אמש: "המטרה עכשיו היא איך אנו שומרים על ההישגים שלנו לטובת החברה הערבית ושנוכל לקדם את הפתרונות או המענים לחברה הערבית. זה התכלית של הפוליטיקה. אני נצמד לשותפות שישנה. הממשלה לא מיצתה את עצמה. יש בה תקווה אדירה לאזרחי המדינה, ערבים ויהודים. התפקוד של הממשלה עד עכשיו היה ראוי, וראוי שניתן לה הזדמנות להשלים את כהונתה. זה מה שנכון לעשות".