הממשלה מתכנסת הבוקר (ראשון) לישיבתה השבועית, זאת ברקע הפיגוע הרצחני בדיזנגוף והמתיחות הביטחונית, וכן לאחר הודעתה של יו"ר הקואליציה, ח"כ עידית סילמן, על פרישתה מהוןאליציה, מה שהביא לאובדן הרוב של הממשלה בכנסת.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, פתח את הישיבה: "צהריים טובים, זה יום קשה שבו יקברו שלושת נרצחי הפיגוע בתל אביב. שני צעירים מבריקים שהתכוננו להתחיל פרק חדש בחייהם ולמסד את הקשר עם בנות הזוג, שני אנשים יפים שכל החיים עוד לפניהם. היום יובא למנוחות גם ברק, בעל ואבא לשלושה ילדים, ספורטאי מצטיין, מוביל בקיאקים. הלב נשבר. אני מבקש בשם כל השרים ואזרחי ישראל כולם למסור את תנחומינו למשפחות".

"אתמול ביקרתי את ארבעת הפצועים באיכילוב והמסר היה אחיד מהם - אנחנו חזקים, תעשו מה שצריך כדי לנצח. אני מבטיח, ישראל תעשה מה שצריך. כל מי שהיה בקשר ישיר או עקיף לפיגועים, נבוא איתו חשבון. אתמול והיום  פעלנו בג'נין, הוצאנו מחבל שסייע לרצח, אנחנו ממשיכים לעצור גם מעורבים בפיגוע בבני ברק. פועלים גם בזירות אחרות, קרובות ורחוקות בלילה וביום כדי לפגוע בשורשי הטרור. נגיע לכל מקום שנדרש, בכל זמן, כדי לגדוע את פעולות הטרור. ישראל עלתה להתקפה", הוסיף.

עוד אמר בנט כי "במהלך הלילה השחיתו פלסטינים את קבר יוסף. עשרות פורעים פלסטינים במסע חורבן פשוט השחיתו מקום קדוש עבורנו, היהודים. שברו את המצבה שעל הקבר, הציתו חדרים במתחם, ראיתי את התמונות והזדעזעתי. אנחנו לא נשלים עם פגיעה כזאת, במקום קדוש לנו, ערב פסח, ונגיע לפורעים. אנחנו כמובן נדאג לבנות מחדש את מה שהם החריבו, כפי שאנחנו עושים תמיד".

"במהלך השבת קיימנו הערכות מצב - כוחות צה"ל, השב"כ והמשטרה פועלים מסביב לשעון כדי להשיב את הביטחון ולגדוע את גל הטרור הזה. אני חוזר ומבהיר: אין שום הגבלות על צה"ל, שב"כ ושאר כוחות הביטחון במלחמה נגד הטרור. אלה ימים קשים, אבל אנחנו למודי ימים כאלה, ואנחנו יודעים לנצח אותם. המחלוקות הפוליטיות הפנימיות תמיד היו ותמיד יהיו.  בניגוד לאויבים שלנו, אנחנו דמוקרטיה. זה מקור של עוצמה, זה לא מה שימנע מאיתנו לשלב ידיים כולנו ולהיות כמו חומה מול הטרור ומול השנאה אלינו. זו החובה שלנו, ואנחנו ננצח", סיים בנט.

עוד קודם לכן, בשעה 10:00, כינס ראש הממשלה, נפתלי בנט, את ראשי מפלגות הקואליציה לדיון מיוחד.

על אף המשבר, בקואליציה מנסים לשדר אופטימיות וטוענים כי הממשלה יכולה להחזיק מעמד למרות הודעתה של ח"כ עידית סילמן. שר הדתות מתן כהנא אמר בראיון ששודר אמש בתוכנית "פגוש את העיתונות" כי הוא מאמין שח"כ סילמן עוד עשויה לשנות את דעתה ולחזור לקואליציה וזאת "על סמך העובדה שבצורה מהותית לא קרה שום דבר שמצדיק את העזיבה שלה". "זאת לא מכה קלה בכנף. כולנו חושבים שיש לנו ראש ממשלה מצוין שצריך לעשות קצת יותר בפוליטיקה", אמר כהנא.