השר לשירותי דת מתן כהנא שוחח הבוקר (ראשון) עם ענת דוידוב וגיא פלג ב-103FM והתייחס למצב הביטחוני: "אנחנו בתוך גל של פיגועים, גל של מפגעים בודדים שעושים פיגועי השראה. הבעיה היא שאם פעם פיגועי הבודדים האלה היו בסכינים וגרזנים, וגם אז המחיר היה מאוד כבד, עכשיו זה עם נשק חם". 

כשנשאל על האפשרות של פעולה נרחבת יותר בג'נין, השיב: "זה בדיוק מה שאנחנו עושים. צה"ל, כוחות הביטחון, המשטרה ושב"כ ממקדים את העיסוק שלהם באמת באזור הזה שזה קן צרעות של מחבלים. עושים שם פעילויות יזומות, מחסלים מחבלים ועושים שם סגרים מקומיים". 

בהמשך, התייחס חבר מפלגת ימינה למשבר הפוליטי בעקבות הפרישה של חברת הכנסת עידית סילמן. "אנחנו משאירים את הדלת בפני עידית סילמן פתוחה. בסופו של דבר, היא עברה באמת מתקפות מאוד מכוערות בעשרה חודשים האחרונים. היא סיפרה איך סמוטריץ' וחבר הכנסת נתניהו שולחים אנשים להתעמר בה, בילדיה, בבעלה. חבל שבסוף אחרי לחץ כל כך קשה, זה כנראה הכריע אותה".

"כל אחד וסף השבירה שלו, בסוף, מבחינה מהותית, שום דבר לא השתנה. סיבת ההקמה של הממשלה הזו עדיין בתוקף, אני חושב שבסופו של יום, הממשלה הזו עושה דברים טובים. נכון, צריך לאזן ולעשות דברים שגם התחייבו כלפי הצד הימני של הסיעות בממשלה הזו, ואני מעריך שכך יקרה", המשיך.

על השאלה מה טווח הזמן שניתן להחזיק ממשלה עם 60 מנדטים בלבד, ענה: "אני מקווה שבהמשך באמת נוכל להגדיל את הקואליציה, אבל אפשר להחזיק מעמד. אנחנו מקווים באמת שעידית תבין את טעותה ותחזור". 

"יהיה יותר קשה, אבל הקואליציה עושה דברים מאוד טובים. העבירה תקציב, נלחמת בגרעין האיראני, נלחמת בקורונה כמו שצריך, מעבירה פה רפורמות כלכליות שכמוהן לא היו, מקרבת את הזהות היהודית למדינת ישראל בלי כפייה", הסביר. 

כהנא התייחס גם לעצירה ברפורמות אותן קידמה הקואליציה, כמו הרפורמה במעונות היום שנבלמה כתוצאה מהאולטימטום שהציב חברו למפלגה, ניר אורבך. "מלכתחילה, הרפורמה הזו לא הייתה רפורמה שהרגשנו איתה מאוד בנוח, אבל יש דברים שהם חשובים למפלגה שלנו שעד עכשיו התעכבו, לא קרו, מסמסו אותם, אני חושב שעכשיו נצטרך להחזיר אותם לשולחן, כי כך קבענו".

מתן כהנא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מתן כהנא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"כל מי שהצטרף לממשלה הזו ידע שהיא תמשיך לבנות ביהודה ושומרון, לא יותר מהממשלות הקודמות, אבל גם לא פחות מהממשלות הקודמות. כנ"ל, יש איזו הבנה שיעבירו חשמל להתיישבות הצעירה, דברים שנסגרו ואין סיבה לעכב אותם, כולל חברי כנסת מאוד שמאלנים שחושבים שראוי לעשות את זה. הדברים האלה, ברגע שהם יקרו, גם חברי הכנסת הימנים בקואליציה ירגישו מאוד בנוח", המשיך. 

על הביקורת כלפי ראש הממשלה נפתלי בנט, והטענות כי נטש את מחנה הימין, אמר כהנא: "אני כבר מכיר אותו 32 שנה, הוא איש ימין ערכי, אידאולוגי, שעקרונות הימין חשובים לו. אנחנו כולנו ידענו לאיזו ממשלה אנחנו נכנסים, אנחנו מבינים שבממשלה הזו לא נוכל לממש את מאוויינו האידאולוגים ויש דברים שנצטרך להמתין איתם, לכן אנחנו לא עוסקים כל הזמן בלהכניס אצבעות בעין לחברינו מהשמאל בקואליציה הזו". 

על סוגיית החמץ בבית החולים, טען כי מדובר ב"אצבע בעין. בסופו של דבר, שום דבר לא השתנה מהותית משנה שעברה כשהחרדים היו בקואליציה ושר הבריאות היה מהליכוד וכך גם סגנו. יצא איזה סיבוב שמשתמע ממנו שהממשלה קוראת להכניס חמץ לבתי חולים וזה היה כנראה סיבוב אחד יותר מדי". 

כשנשאל על האמירה של גבי לסקי, חברת הכנסת ממרצ, לפיה צריך לממן את משפחות המחבלים כדי שלילדים לא יהיה רע, תקף: "האמירה הזאת אומללה. אני מכיר הרבה מאוד מצביעי מרצ ואני לא מכיר אף אחד מהם שחושב שזה רעיון מוצלח לשלם למחבלים בהתאם למידת 'ההצלחה' שלהם במירכאות כפולות ברצח של יהודים וישראלים, לכן זו אמירה אומללה, אבל בסוף מה שחשוב בממשלה הזו, אלה המעשים שלה והמעשים שלה עם דברים טובים מאוד, חשובים למדינת ישראל, גם אם המרכיבים שלה חושבים אחרת".  

סייע בהכנת הידיעה: אמיתי דואק 103FM