יו"ר רע"מ מנסור עבאס שוחח הבוקר (ראשון) עם גיא פלג וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לפלונטר בממשלה בעקבות פרישתה של חברת הכנסת עידית סילמן. "נשארנו עם 60 חברי כנסת, האופוזיציה היא שני פלגים - פלג של 54 והמשותפת שעדיין לא החליטה מה היא עושה. אני חושבת שאפשר בשלב זה לנהל בצורה סבירה את הממשלה והכנסת", אמר. 

כשנשאל איך יעבירו חקיקה, השיב כי "אני חושב שהממשלה הזאת יכולה להמשיך ולתפקד. היא תפקדה בצורה יפה מאוד במושב האחרון. מי אמר שהצלחה היא רק 100%? גם 80% זה יפה מאוד, כאשר מדברים על תקופה שבה יצאנו מאי יציבות פוליטית של ארבעה מערכות בחירות בשנתיים, אז מה האלטרנטיבה? לחזור לעוד ועוד מערכות בחירות? מה ייצא ממערכת בחירות חמישית?".

"ההצלחה של הקואליציה הזאת שהיא מגוונת, שמאל, ימין, יהודים, ערבים, דתיים, לא דתיים וכו', זה שהיא מתמקדת באתגרים האמיתיים של אזרחי מדינת ישראל ומנסה לקדם אותם. יש לנו המון אתגרים עוד לתת להם מענה - מחירי הדיור, יוקר המחיה ועוד ועוד סוגיות שהן בליבת הקונצנזוס, לכן עדיף שהממשלה הזאת תתמקד במה שבאמת צריכים אזרחי מדינת ישראל, ואתם תראו ככה שכל חלקי הציבור ירצו שהממשלה הזאת תמשיך לנהל את המדינה", אמר.

בהמשך, התייחס עבאס לגל הטרור וטען כי "אני מבין שיש גורמים באופוזיציה שמנסים להציג שגל הטרור הזה מתפתח רק בצל הממשלה הזאת, כאילו שהיינו בגן עדן ואם הממשלה הזאת תיפול, אז הנה חזון אחרית הימים נמצא בפתחנו - זה לא נכון".

"צריך לתת לממשלה את ההזדמנות לנהל את זה בצורה חכמה. אנחנו נכנסנו לקואליציה הזאת, ולבוחר הערבי אמרנו שאנחנו רוצים להתמקד בסוגיות האזרחיות. למנסור עבאס אין כוונות או שאיפות לנהל את האג'נדה הביטחונית והמדינית של הממשלה, אני מתמקד בנושאים האזרחיים", הוסיף. 

כשנשאל האם הוא מוטרד מהעובדה שבגל הפיגועים האחרונים נטלו חלק גם ערבים ישראלים, ענה בחיוב: "לכן יצאתי בעמדה מאוד נחרצת, בקול רם, וגייסתי איתי את כל המנהיגות הערבית, אפילו אנשים שדעתם שונה מדעתנו. גייסנו את כולם כדי שתהיה חזית בחברה הערבית והצלחנו בזה וצריך לטפל בתופעה הזאת".

"אי אפשר לקבל שאזרח בסופו של דבר, מה שלא יהיה, אפילו אם הוא משתייך רעיונית לדאעש, אסור לו לחצות את הקווים ולאחוז בנשק. זה גם מחזיר אותנו למחדלים של הממשלות שהיו לפני הממשלה הזאת שלא טיפלו בבעיות העומק של החברה הערבית", הבהיר.

בסיום, התייחס לשאלה האם ישקול חבירה ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ואמר כי "אם אגיע למסקנה שאי אפשר להמשיך בשותפות הזאת, אז אני אלך ישירות למנהיגים של הקואליציה - לראש הממשלה, ראש הממשלה החליפי, ואשפוך את הדברים על שולחנם ולא אעשה דילים מתחת לשולחן". 

"אני חבר בקואליציה הזאת. אני אשמור עליה ואמשיך לקדם את האינטרס של החברה הערבית ולתת תקווה לכל אזרחי מדינת ישראל, יהודים וערבים", סיכם. 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM