ניסיון לפיוס בקואליציה? יו"ר מרצ, שר הבריאות ניצן הורוביץ, ניסה בימים האחרונים להיפגש עם חה"כ עידית סילמן בניסיון ליישר את ההדורים ביניהם, על רקע המחלוקת בעניין החמץ, שהייתה עילה להודעת הפרישה שלה מהקואליציה. גורמים במרצ מסרו כי השר הורוביץ ביקש לדון עם חה"כ סילמן בנושאים שעל הפרק וליישר קו. הורוביץ ביקש לומר לחה"כ סילמן כי יש לה אוזן קשבת אצלו וכדאי שידברו ויראו איך אפשר לפתור את הדברים שהביאו למשבר. בשלב זה הפגישה לא יצאה אל הפועל. המסר לחה"כ סילמן הועבר באמצעות לשכות השר וחברת הכנסת.

מספר שעות לאחר הודעתו של הורוביץ, סילמן פרסמה הודעה משלה ומסרה: "ההחלטה על סיום דרכי בקואליציה הנוכחית היא ערכית ולכן היא סופית. אני קוראת לחברי בקואליציה ובסיעה להביא לידי ביטוי את עמדת רוב הציבור בישראל ולהקים ממשלה ציונית ולאומית בכנסת הנוכחית".

ח"כ מהליכוד חושף: האם נתניהו שינה את דעתו לגבי הצטרפות שקד למפלגה? 

"סיפור מטלטל ואולי אפילו נכון": מוחמד מג'אדלה עוקץ את איילה חסון
 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

כזכור במכתב ששלחה חה"כ סילמן לראש הממשלה נפתלי בנט, בו הודיעה על הפסקת חברותה בקואליציה, היא כתבה כי "חלק משותפינו, בעלי תפקידים מרכזיים בקואליציה, רואים ככל הנראה את הדברים אחרת ואינם מוכנים לכל פשרה מצידם בנושאים העומדים בליבת השקפת העולם של הציבור שבחר בנו והביא אותנו לכנסת ישראל".

היא גם הוסיפה "איני יכולה עוד לשאת את הפגיעה בערכים ובדגלים שהם מהות זכות". עוד לפני מכתב ההתפטרות מהקואליציה אמרה חה"כ סילמן בישיבת ועדת הבריאות בראשותה כי "הכנסת חמץ לבתי החולים תהווה שבירת סטטוס קו חמורה וחוסר התחשבות ברגשות הציבור הדתי והמסורתי בישראל". מאז פרישתה של סילמן אמרו בכירים במרצ כי המפלגה תעשה "הכל" כדי לשמור על שלמות הקואליציה.

הורוביץ עצמו אמר: "נעשה הכל לשמור על הממשלה.שוחחתי עם שרים וח״כים רבים. ימין שמאל מרכז, חילונים ודתיים, יהודים וערבים. כולנו רוצים שהממשלה תמשיך. יש בינינו מחלוקות. אבל הרצון שלנו בשלטון ישר, ממלכתי ואחראי, גובר על המפריד ומחייב אותנו להיות שקולים ופרגמטיים.הממשלה הזו הצילה את הדמוקרטיה הישראלית".