ברקע גל הטרור: הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעת ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן ושר החוץ יאיר לפיד, להקים צוות שיגבש מדיניות באשר לשלילת זכאויות של משפחות מחבלים תושבי ואזרחי ישראל, אשר ביצעו מעשי איבה ועבירות ביטחון, לגמלאות, קצבאות ויתר ההטבות מגופי המדינה.

שר הרווחה משה כהן פרסם סרטון בו אמר: "צעד משמעותי וחשוב במסגרת מאבק הממשלה נגד הטרור. ידע כל אזרח ישראלי שמתעסק בטרור שפוגע ורוצח - שהממשלה תשלול ממנו ומהמשפחה שלו זכויות שמגולמות בקצבאות של ביטוח לאומי. תשב ועדה תביא את המלצותיה ואני אתמוך בכך שנשים קץ למציאות בה אנו מעבירים כסף לילדים של אנשים שרוצחים אותנו".

עם זאת, בתוך שעות ספורות כבר נשמעו התנגדויות למהלך בקרב הממשלה עצמה. השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג' ממרצ, הביע התנגדותו למהלך וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "לא פוגעים בקצבאות ילדים של אזרחים ותושבים".

יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, השיב לדבריו של פריג', וכתב: "מי שנבחר בקולות הימין לא יכול להישאר ולו עוד דקה בממשלה החלשה והמסוכנת הזאת שתלויה בתומכי טרור". 

על פי ההצעה שאושרה, בתוך 60 ימים מהקמתו, יגבש הצוות המלצות ויציגן לממשלה בסוגיות הנוגעות לעניין, לרבות המלצות בדבר תיקוני חקיקה נדרשים. הצוות יורכב ממנכ"ל משרד ראש הממשלה, מנכ"לית משרד רה"מ החליפי, מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, מנכ"ל משרד המשפטים, מנכ"ל משרד הרווחה והביטחון החברתי, מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי ונציגי משרד הביטחון, משרד המודיעין, הייעוץ המשפטי לממשלה והמטה לביטחון לאומי (מל"ל).

בנט מסר עם אישור ההצעה: "אנחנו נחושים לתקן ולטפל בכל מה שהוזנח כבר שנים, ולשנות את המשוואה כך שלא יהיה כדאי לקחת חלק בפיגועי הטרור כנגד אזרחי ישראל. כחלק מהמאבק שלנו, אנחנו באים חשבון עם המחבלים וגם עם המעגלים המקיפים אותם".

נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"מתן קצבאות מהמדינה למשפחות טרור הוא אבסורד גמור והגיע הזמן לתקן את העוול. ממשלת ישראל תמשיך להאבק בטרור בכל הכלים העומדים לרשותה, אין מגבלות בנושא הזה. מדינת ישראל תבוא חשבון עם כל מי שיש לו קשר, ישיר או עקיף, לפיגועים", הוסיף. 

לפיד הוסיף: "מחבלים ובני משפחותיהם צריכים לדעת שיש מחיר לפגיעה בחפים מפשע. לא יתכן שהמדינה תמשיך לשלם קיצבאות למשפחות מחבלים שיכלו למנוע פיגועים ואובדן חיי אדם".

שר הרווחה מאיר כהן: "מציאות זו, בה אזרחי ותושבי ישראל פונים כנגד תושבי המדינה האחרים, מחייבת בחינה של האמצעים העומדים לרשות המדינה על זרועותיה השונות, הן בהיבט ההרתעתי והן בהיבט העונשי. מול גל הטרור הזה והמציאות הבלתי נתפסת שאזרחי ישראל לוקחים נשק ויוצאים למסע רצח אנחנו לא יכולים לשבת בחיבוק ידיים. נילחם בנחישות ובכל הכלים העומדים לרשותינו בכדי להילחם בטרור".

"צעד משמעותי וחשוב במסגרת מאבק הממשלה נגד הטרור. ידע כל אזרח ישראלי שמתעק בטרור שפוגע ורוצח - שהממשלה תשלול ממנו ומהמשפחה שלו זכויות שמגולמות בקבצאות של ביטוח לאומי. תשב ועדה תביא את המלצותיה ואני אתמוך בכך שנשים קץ למציאות בה אנו מעבירים כסף לילדים אנשים שרוצחים אותנו", כך הוסיף השר כהן.