על רקע הטלטלה הפוליטית, התכנסה הממשלה לישיבתה השבועית, כאשר שעה קודם לכן קיימו ראשי מפלגות הקואליציה דיון סגור, שבמסגרתו דיברו על השלכות החלטת הפרישה של יו"ר הקואליציה לשעבר ח"כ עידית סילמן מימינה, ועל הצורך במאמץ המשותף של כל חברי הקואליציה לייצב את המצב ולא להידרדר לקריסת הממשלה ולבחירות מוקדמות.

ראש הממשלה בנט העביר לבכירים מסר שעל פיו הוא נחוש להמשיך בהובלת הממשלה, וקרא לכולם להשקיע במאמץ משותף ליישב את המשבר ולהביא פתרונות לחיזוק הקואליציה. אחד השרים אמר בשיחה עם "מעריב": "להערכתי, נתניהו יסגור עסקת טיעון לפני שהמדינה תלך לבחירות. ההיתכנות של עסקת הטיעון גבוהה יותר לפי שעה".

בקואליציה הכחישו שמועות על המגעים שמתקיימים, לכאורה, בין בכירי הקואליציה לבין חברי הרשימה המשותפת, על מנת להבטיח את תמיכת הרשימה בממשלה מבחוץ תמורת רשימת הטבות עבור הציבור הערבי.

עידית סילמן (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
עידית סילמן (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)


בעקבות הדיווחים על בדיקה משפטית שנעשית בקואליציה לגבי אפשרות שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת, אמר אתמול שר החקלאות עודד פורר (ישראל ביתנו) ברדיו 103FM כי "הממשלה לא צריכה דיל, לא עם המשותפת ולא עם אף אחד אחר. נמצא את הדרך להתייצב. ישראל לא תיגרר עוד פעם למערכת בחירות רק בשביל לשרת אינטרס של איש כזה או אחר".

שר התקשורת יועז הנדל (תקווה חדשה) הגדיר את השמועות על עסקה עם הרשימה המשותפת "קשקוש", והוסיף: "חלק מהפיצול בין רע"ם למשותפת נובע מכך שאני התנגדתי נחרצות לרשימה המשותפת – שכן הם פוגעים באינטרס הישראלי. ראיתי אנשי ליכוד מחבקים את רע"ם רגע אחד, ושנייה אחר כך נזכרים שיש איתם בעיה. הכל פוזיציה ושקר". ברשימה המשותפת נמנעו מלהתייחס לדיווח.

בפתח ישיבת הממשלה התייחס ראש הממשלה בנט למצב הפוליטי, וניסה לשדר ביטחון ואחדות: "אלה ימים קשים, אבל אנחנו למודי ימים כאלה ויודעים לנצח אותם. המחלוקות הפוליטיות הפנימיות תמיד היו ותמיד יהיו. בניגוד לאויבים שלנו, אנחנו דמוקרטיה. זה מקור של עוצמה".
גורמים בקואליציה אמרו אתמול כי בעקבות הודעת ח"כ סילמן על כך שפרישתה מהקואליציה היא סופית, הם יבחנו כעת את הדחתה מראשות ועדת הבריאות של הכנסת. סילמן פירסמה אתמול הודעה שבה שללה כל אפשרות של חזרתה לשורות הקואליציה.

גורמים באופוזיציה אישרו ל"מעריב" כי סילמן התבקשה להוציא את ההודעה כדי להפעיל משנה לחץ על חבריה המתנדנדים בסיעת ימינה. "ההחלטה על סיום דרכי בקואליציה הנוכחית היא ערכית, ולכן היא סופית", כתבה סילמן. "אני קוראת לחבריי בקואליציה ובסיעה להביא לידי ביטוי את עמדת רוב הציבור בישראל, ולהקים ממשלה ציונית ולאומית בכנסת הנוכחית".

נור חוסיין, יועץ פרלמנטרי של ח"כ אוסאמה סעדי מהרשימה המשותפת, עורר סערה כשפרסם שלשום בדף הפייסבוק שלו פוסט תנחומים למחבל שחוסל על ידי חיילי צה"ל בג'נין בפעילות מבצעית ביום שבת: "אללה ירחמו ויעשה משכנו גן עדן עם השהידים הנביאים והצדיקים", נכתב בפוסט. בשיחה עם ערוץ 7 טען חוסיין כי לא הוא כתב את התגובה, וכי מישהו פרץ לחשבון הפייסבוק שלו ועשה בו שימוש זדוני.

יו"ר תנועת אם תרצו מתן פלג מסר בתגובה: "העובדה שנור חוסיין, היועץ של ח"כ סעדי, מרשה לעצמו לכתוב תגובה בעד שהידים ובעד המחבל מג'נין שחוסל בליל שישי – מעידה שמשהו עמוק השתבש אצלנו. אדם כזה לא יכול להסתובב במסדרונות הכנסת. תפיסות כאלה מקומן בעזה או בסוריה, לא במדינת ישראל ובטח שלא בכנסת ישראל. אנו קוראים לקצין הכנסת לבטל מיידית את היתר הכניסה שלו לכנסת, ובמקביל למשטרת ישראל לחקור אותו ולעצור אותו על הסתה".