יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, נמצא הבוקר (שני) תחת מתקפה מכל עברי הקשת הפוליטית בעקבות הסרטון שפרסם אתמול, בו קרא לערבים הישראלים המשרתים בכוחות הביטחון להתמרד ו"לזרוק את הנשק בפרצוף".

סגן שרת הכלכלה, יאיר גולן (מרצ), שוחח עם ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM וגינה את דבריו של עודה: "מעשה חמור ביותר וגם טעות אווילית מאין כמותה. עודה, שתמיד החשבתי אותו כאדם שמחפש את השותפות ומחפש באמת את ההשתלבות של אזרחי ישראל הערבים בחברה הישראלית בצורה מלאה ושוויונית, מה שהוא עושה, הוא תוקע טריז בין אזרחי הישראל הערבים לאזרחי ישראל היהודים. זו טעות חמורה מאין כמותה. זה 180 מעלות למסרים שאנחנו במרצ מנסים לקדם וחבל שכך".

"אני חושב שזו טעות פטאלית ופעולה כנגד הציבור שאותו הוא מתיימר לייצג. אני חושב שזו פשוט טעות חמורה. אני חושב שזו אמירה איומה ונוראה, פועלת כנגד הציבור הערבי וכנגד מדינת ישראל, זו טעות חמורה. אנחנו מחפשים את השותפות, את היכולת לחיות יחדיו ולהציב מטרות לאומיות יחדיו ולבנות עתיד יחדיו לנו ולילדינו. אני חושב שהאמירה של איימן עודה פועלת כנגד המגמה הזאת, ומהבחינה הזאת מזיקה לאזרחי ישראל הערבים", הוסיף.

כשנשאל על הדיווחים על כוונה לצרף את הרשימה המשותפת לממשלה, השיב גולן: "אני חושב שמה שהוא אמר די סותם את הגולל על העניין, חבל שכך. איך שלא נעסוק בעניין הזה, זו פשוט טעות פטאלית וחבל שהיא נעשתה. אני לא חושב שזה לא קשור כבר לעמדות פוליטיות. זו אמירה מקוממת שהיא הרסנית לציבור הערבי והרסנית למדינת ישראל. חבל שהיא נאמרה".  

גם ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב לדבריו של ח"כ איימן עודה: "גאה בחיילים הערבים בצה״ל, בשוטרים הערבים במשטרת ישראל ובכל אנשי כוחות הביטחון, מכל הדתות והמגזרים, ששומרים עלינו בימים אלה". שרת הפנים, איילת שקד, צייצה: "איימן עודה מסית נגד מדינת ישראל ומוסדותיה. איתו לא עושים שום הסכמים. מקומו מחוץ לכנסת ישראל".

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, אמר: "אמירה מקוממת, מסוכנת וחסרת אחריות. השירות של ערביי וערביות ישראל במשטרה הוא סמל לדו-קיום ולהשתלבות. אמיר חורי ז"ל הוא גיבור ישראלי. הוא היה ערבי-ישראלי. אמיר הוא סמל לדו-קיום ולהשתלבות. שוטרים ושוטרות מהחברה הערבית הם חלק חשוב מהמשטרה במאבקה בפשיעה ובטרור, ומגמה זו תוסיף להתעצם".

השר גינה פעם נוספת את דבריו של עודה במהלך ביקור במשטרת קרית שמונה: "בתחנה הזו משרתים יהודים, מוסלמים, נוצרים, דרוזים... זו הדרך בה משטרת ישראל עובדת, שכם אל שכם. את זה אני אומר נוכח המילים הממש מרושעות וממש נוראות שאמר אתמול חבר כנסת שאפילו לא אזכיר את שמו".
 

עמר בר לב נגד איימן עודה: "אמר מילים מרושעות ונוראות" (צילום: המשרד לביטחון הפנים)

השר מאיר כהן אמר לגל"צ: "מדובר באמירה מקוממת. אני מצפה ממנהיג בעת הזו להיות אחראי ולשקול את מילותיו. המשותפת היא לא חלק מהקואליציה. צר לי מאוד. אני מקווה שעודה יחזור בו. ואם אכן זו הייתה הסתה - יש לבדוק את זה".

בעקבות התבטאותו, חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד, החל לפנות לחברי כנסת על מנת להפעיל את חוק ההדחה נגד חבר הכנסת עודה. חוק יסוד הכנסת קובע כי הכנסת רשאית להפסיק את חברותו של ח"כ שתומך במאבק מזוין נגד המדינה ותומך באויב. על כך הוסיף: "מה שבג"ץ לא עשה, חובה עלינו לעשות כעת. אוי למגזר הערבי שזהו נציגו". נציין כי כדי להדיח חבר כנסת מכהן, צריך להחתים 70 ח"כים ובנוסף לכך, רוב של שני שליש בוועדת הכנסת.