לאחר הטלטלה הפוליטיתלאחר שחברת הכנסת עידית סילמן הודיעה כי היא פורשת מהקואליציה, עלה החשש בקרב הממשלה כי סגן השר, אביר קארה, צפוי להצטרף אליה. בתוך כך, קארה ערך היום (שני) סבב פגישות עם שר האוצר, אביגדור ליברמן, ועם ראש הממשלה נפלי בנט. כמו כן, הערב תערוך מפלגת ימינה, גיבושון במסעדה בתל אביב.

בפגישה שערך עם שר האוצר, הוחלט בין השניים על קידום רשת הביטחון לעצמאיים, קידום מענקי האומיקריון, קידום הרפרומה בעוף ובשר וביטול המכסים.

בתוך כך, סגן השר קארה שוחח הערב בן כספית ואריה אלדד ב-103FM וסיפר על הפגישה עם ליברמן: "אני רוצה לחלץ את המשק הישראלי מתוך הבוץ, שגורם לכל אדם בישראל להרגיש את הנטל הכלכלי וזה עובר גם דרך משרד האוצר. כל מי שרצה להצליח פה סתם בזכות עצמו לא הצליח לעשות זאת כי הציבו בפניו עשרות מכשולים. אני שמח שאני עושה את זה יחד עם משרד האוצר. הולכים לרדת כל המכסים".

"ליברמן עשה הרבה מאוד, יש הרבה ביקורת על הממשלה אך הרבה דברים שהרוח שהבאתי לתוך הממשלה. אפשר להגיד מילים טובות לשרת הכלכלה, לשר האוצר. הכל מתייקר כי יש אינפלציה עולמית, אך יחד עם זאת זו אחריות שלנו, אם מדינת ישראל תלך לבלחירות, יהיה יותר כאוס, מחירים עוד יותר יתייקרו, הרפש יציף כל בית במדינת ישראל. לא קובעים פגישה עם שר האוצר בעשר דקות הראשונות, יש לי עבודה שוטפת מול משרד האוצר. אני מעורב כמעט בכל תהליך כלכלי שקורה שם", הוסיף.

לאחר מכן, נשאל האם יתמוך בח"כ שיקלי כפורש והשיב:  "באופן חד משמעי לא תומך בזה, אני עדיין חושב שצריך למצוא את הדרכים והקשרים לשיתוף פעולה".

"מוביל רוח של דאגה לציבור"

קודם לכן, לאחר שסגן השר אביר קארה הודיע היום כי החליט שלא להצטרף לעידית סילמן ולעזוב את הקואליציה, ראש הממשלה, נפתלי בנט, כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "הוא מוביל את הרוח של לדאוג לציבור על חשבון אינטרסים, לקדם תחרות, להוריד את יוקר המחייה, להילחם בבירוקרטיה ולתקן את מה שהוזנח כאן משך שנים".

בנט הוסיף: "אנחנו עושים את זה עכשיו בפירות ובירקות, בשורה של מוצרים וגם למען בעלי העסקים, שתמיד היו בתחתית סדרי העדיפויות – ועכשיו אנחנו פורסים להם שטיח אדום. רק התחלנו".

כאמור, סגן השר אביר קארה התייחס היום בשיחה עם גלי צה"ל לעזיבת ח"כ עידית סילמן את המפלגה, ולהחלטה להכריז על חה"כ עמיחי שיקלי כפורש. "אני קורא לעמיחי שיקלי ועידית סילמן לחזור לקואליציה ולשתף איתי פעולה. כל מה שנתניהו מבטיח להם זה באוויר, אני יכול לממש עכשיו. שיעבירו רשימה של הדרישות וזה יקרה. הכי גרוע עכשיו זה לגרור את מדינת ישראל לבחירות ואני לא לקחת בזה חלק".

חבר הכנסת שיקלי התייחס גם הוא להתפתחויות האחרונות, ואמר בראיון בגלי ישראל, כי ״אביר קארה נמצא בצומת אסטרטגית מבחינתו, למעשה היינו מאד קרובים לסיכום בשבוע שעבר, היה גם סיכום במהלך השבת הזו שלא אכנס לפרטיו - אבל הוא החליט לסגת ולחזק את מבצרו של בנט לקראת הקרב האחרון״.

שיקלי הוסיף: "הסברתי לאביר את הרציונל, הממשלה הזו סיימה את דרכה השאלה אם היא תמשיך לנשום באמצעות אחמד טיבי או שנעשה לממשלה הזו המתת חסד ומביאים עוד אנשים. כנראה לא היו לו את תעצומות הנפש ללכת על זה".

בינתיים, בעיצומו של המשבר במפלגה, ראש הממשלה בנט מתכנן לקיים הערב ב-19:30 אירוע גיבוש עם חברי סיעת ימינה בתל אביב.