ברגע גל הטרור: חבר הכנסת סאמי אבו שחאדה (בל"ד) שוחח הערב (שני) עם אורן וייגנפלד בערוץ 12. שחאדה הביע את דעתו על ההסלמה הביטחונית ואמר: "יש חיילים רוצחים בצבא". לאחר מכן, התייחס גם לדבריו של ח"כ איימן עודה שעורר סערה ב"סרטון ההמרדה".

בפתח דבריו, גיבה את דבריו של עודה: "מזרח ירושלים היא מקום כבוש, כוחות ישראלים צריכים לצאת ממזרח ירושלים. אנחנו קוראים לילדים שלנו - אל תתגייסו לצבא הכיבוש. זו עמדתנו ההיסטורית. יש חיילים רוצחים בצבא. יש חוק בין לאומי, ישראל מנהלת משטר אפרטהייד ורוצחת ועושה פשעים נגד האנושות".

איימן עודה בסרטון (צילום: צילום מסך)
איימן עודה בסרטון (צילום: צילום מסך)

לאחר מכן, נשאל האם הוא תומך במחבלים הפלסטינים והשיב: "זה לא שבן אדם קם בבוקר ורוצה לעשות מעשה. הסיבה המרכזית להכל זה הכיבוש, אני לא מסכים עם חלק גדול ממה שקורה, הפתרון הוא סיום הכיבוש. הבעיה שיש רוב שלא רוצה לסיים את זה וגם לא רוצה לשלם מחיר על הכיבוש. יש פתרון - מדינת כל אזרחיה לצד מדינה פלסטינית"

כאמור, יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, פרסם אתמול סרטון מרחבת שער שכם, בו תקף את מדינת ישראל ופנה אל כל המגויסים החדשים משטרה מהמגזר הערבי ובני משפחותיהם להניח את נשקיהם בטענה כי הם פוגעים בחברה הערבית.

בסרטון אמר כי "צעירים פלסטינים בעלי אזרחות ישראלית אמרו לי שפוגעים בהם ומשפילים אותם", אמר עודה בפתח דבריו והוסיף כי "זה שפל שאחד מבנינו יצטרף לכוחות הביטחון של הכיבוש. הכוחות שנמצאים כאן, משפילים את עמנו, משפילים את משפחותינו ומשפילים את כל מי שבא להתפלל".

 "העמדה שלנו היא שנהיה עם בני עמנו כדי לגמור את הכיבוש הרצחני, כדי שתקום פלסטין, שיונפו דגלי פלסטין על חומות ירושלים ושיחל השלום על אדמת השלום. אסור שהצעירים יצטרפו לכוחות הכיבוש. אני קורא לצעירים שכבר הצטרפו, שההצטרפות שלהם מעליבה ומשפילה, אני קורא להם - תזרקו להם את הנשק בפרצוף ותגידו להם שהמקום שלנו לא איתכם. לא נהיה חלק מהעוול ומהפשע", הוסיף.