יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, שקרא לאנשי כוחות הביטחון הערביים להתמרד "ולזרוק את הנשק בפרצוף", התארח היום (שני) בערוץ 12 וסרב לחזור בו מההתבטאות המקוממת. 

"אני רוצה לפנות לא רק לערבים אלא גם ליהודים - אל תשרתו בכוחות הכיבוש. בואו נדבר על העובדות, כל מה שנאמר עלי לא נכון. לא הזכרתי את המשטרה, אפס פעמים. אמרת שצריך לזרוק את הנשק בפנים של הישראלים? לא אמרתי כלל וכלל", פתח יו"ר הרשימה המשותפת את דבריו. מיד לאחר מכן הוסיף כי "אני רוצה את הישראלים יחד איתי במאבק נגד הכיבוש ולמען השלום. אני אמרתי את המילה שלום ארבע פעמים בתוך דקה בסרטון".

עודה טען כי בסרטון הוא לא התייחס לאנשי כוחות הביטחון המשרתים בגבולות הקו הירוק: "אפילו הסברתי ואמרתי - כוחות הכיבוש בירושלים המזרחית וכל השטחים משנת 67'. יש לי עמדה ערכית ואנושית, לטובת הפלסטינים ולטובת הישראלים וזה השלום. אין דרך חוץ מסיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל".

איימן עודה בסרטון (צילום: צילום מסך)
איימן עודה בסרטון (צילום: צילום מסך)

לאחר שעודד בן עמי ניסה להשיב לדבריו של חבר הכנסת, הוא פנה לדבר על מהי גזענות לדעתו: "אתה יודע מהי גזענות? שאתה מדבר על צד אחד ושוכח לגמרי צד אחר. אתה לא פתחת את המהדורה בלדבר על הילד שנהרג היום על ידי הצבא ונאמר שם שזה היה בטעות. הוא קטין פלסטיני שהילדים שלו עוד שעה ישברו צום ללא הצעיר מוחמד יחד איתם. אתמול נהרגה אלמנה, ראדה מבית לחם. אני אומר לך - תסתכלו על כולם, פלסטינים וישראלים יחד שהם קורבנות הכיבוש".

"צריך להוציא את כל הישראלים והפלסטינים ממעגל האימה. הבעיה היא שמבחינת הישראלים, הם כמעט לא רואים את הפלסטינים, כאילו אין אנשים ואין בן אדם, אין נפש, אין אבא ואין אמא. מה הפתרון שאני מציע לסיום הכיבוש? משהו שיתאים גם לישראלים וגם לפלסטינים מהמקום המוסרי ביותר", האשים עודה.

בנוסף טען חבר הכנסת: "הכיבוש הוא שורש כל הרע. הוא חייב להסתיים ואני קורא לצעירים שלנו כולם, ערבים ויהודים - אל תקחו חלק בכיבוש. זו עמדה ערכית. הדגשתי -אני מדבר על כוחות הכיבוש בירושלים המזרחית. לך לשם ותראה איך מזיקים ומתעמרים באדם שהולך למסגד או כנסיה עכשיו ברמדאן".

כוחות הביטחון מתמקמים בשער שכם (צילום: שלו שלום/TPS)
כוחות הביטחון מתמקמים בשער שכם (צילום: שלו שלום/TPS)

בשלב זה, בן עמי ניסה להוציא מעודה גינוי נגד פגיעה באנשי כוחות ביטחון, על כך הוא השיב כי "אמרתי מילה ערכית נגד כל פגיעה. אני רוצה לשאול אותך - מי החזק? מי השולט? מי הכובש? מי המסודר? מי יש לו אמצעים לכפות מציאות? זה מנגנון הכיבוש או הצעיר הפלסטיני?אני אדם רציונלי. אני רוצה שננצח את הפשיעה בחברה הערבית, זה דרך המשטרה. לכן לא אמרתי כלום על המשטרה ולא על משטרת התנועה או המשטרה האזרחית. רק על כיבוש".

""אתה חושב שאני לא רואה את הבן אדם במדים עצמם? את הבן אדם שיש לו הורים? אני רואה. אני רואה שהדרך היחידה לעצור את זה לחלוטין זה לסיים את שורש הרע והוא המשך הכיבוש. יש זכות, תבינו, אני פונה למי שתומך בעם האוקראיני, שכולם תומכים בזה שכולם אנושיים, באוקראינה כולם אנושיים ונלחמים. העם הפלסטיני הוא לא העם הטוב ביותר בעולם, אבל אין עם יותר טוב מהעם הערבי-פלסטיני ויש לנו זכות להיאבק על חירות ועל שלום ועל מדינה לצד מדינת ישראל", המשיך יו"ר הרשימה המשותפת.

לסיום אמר עודה כי "האם צריך לאפשר לעם הפלסטיני להיאבק על זכויותיו? חד וחלק. אני מתנגד לחלוטין לפגיעה בכל אזרח, בבני ברק, בתל אביב, עזה ושכם. יש זכות אלמנטרית לכל עם להיאבק נגד הכיבוש. הדרך הטובה והערכית ביותר היא מאבק עממי בדרכי שלום. תמיד צריך להסתכל לשורש הרע וזה הכיבוש. אני אמרתי רק דברים מוסריים שכל העולם מקבל אותם".

בניגוד לדברים שאמר בערוץ 12, בראיון בערבית שערך בערוץ מכאן, אמר עודה כי "יש לנו עמדה שהיא נגדית לשירות חובה. אני קורא לדרוזים לפרוש מהשירות הצבאי – זוהי עמדה שלא השתנתה מאז הקמת ישראל".

בתגובה לדברי ח"כ איימן עודה , נמסר מתנועת אם תרצו: "איימן עודה משקר. הוא קרא במפורש לזרוק את הנשק בפניהם של כוחות הכיבוש. גם שקרן וגם פחדן. מי שצפה בראיון הבין היטב שהוא לא חוזר בו מהקריאה לשוטרים לפשוט את המדים בשעה זו אלא חוזר על קריאתו. כעת כל שנותר לפרקליטות הוא לאפשר להעמיד אותו לדין.  זהו המעשה הנכון והנדרש גם לפי החוק וגם כדי להגן על אזרחי ישראל ובכללם השוטרים היקרים שלנו"