חיילים ושוטרים ערבים רבים הביעו אתמול זעם ותדהמה בעקבות דבריו של יו”ר הרשימה המשותפת איימן עודה, שקרא להם להשליך את נשקם בפרצופם של הישראלים.

“איימן עודה, יש לי רק משהו אחד להגיד לך”, אמר ל"מעריב" ס’, מפקד ולוחם בגדוד הסיור הבדואי, “אתה ממש לא מייצג או מעניין את החיילים הערבים בישראל, שרואים את עצמם חלק בלתי נפרד מהמדינה. אני חייל ואזרח ישראלי מוסלמי, מפקד ולוחם בצה”ל, ואני גאה לשרת את כלל אזרחי המדינה. אותי אתה לא מייצג, ואנחנו נמשיך לשרת ולתת מעצמנו למען הביטחון”.

מ’, שוטר מוסלמי בתחנת רהט, אמר ל"מעריב": “אני שוטר גאה במה שאני תורם ובשליחות ובשירות משטרת ישראל למען כל אזרחי המדינה מכל המגזרים”. הוא פנה לעודה והוסיף: “תשתלב ותשרת במדינה שבה אתה חי. תגן על הבית שהוא גם שלך נגד אלימות וטרור. דווקא בימים מאתגרים אלו המגזר זקוק להנהגה שמעודדת ותומכת בדו־קיום אמיתי ובאיחוד במקום להסית ולפלג. בושה, פשוט בושה”. 

סגן אלוף (במיל’) ווחיד אלהוזייל, שמתגורר עם משפחתו ברהט, פיקד על גדוד הסיור וקיבל את צל”ש אלוף פיקוד הדרום על אומץ לב וגבורה שגילה בקרב עם מחבלים ובסיכול פיגוע על הגדר באזור כרם שלום, קרא בשיחה עם "מעריב" לכוחות הביטחון “להמשיך להיות איתנים כמו הרים ולא להתרגש מאמירות כמו אלה של ח”כ עודה”. לערבים המשרתים אמר: “תמשיכו בדרכנו, אל תיתנו לאותם אלה שמסיתים ומפלגים להסיח את דעתכם מהמשימה למען אזרחי מדינת ישראל - יהודים וערבים כאחד”.

לסיום פנה לעודה ואמר: “דברי ההבל שלך נפלו על אוזניים ערלות. אנחנו נמשיך לשרת. אין לנו מדינה אחרת, ונמשיך להגן עליה”.