יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, חבר הכנסת סאמי אבו שחאדה, הבהיר הבוקר (שלישי) בראיון ברדיו א-נאס, כי "אם תובע הצעה לפיזור הכנסת בשבוע הראשון שלאחר החזרה מהפגרה - נצביע בעד פיזור הכנסת, ללא יוצא מן הכלל".  כשנשאלה האם יש מגעים עם הקואליציה, השיבה: "ככל שידוע לי, לא".

בתוך כך, חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן מהרשימה המשותפת, התראיינה בתוכניתם של ניסים משעל וענת דוידוב ב-103FM והתייחסה אף היא לנושא. 

בנוסף, היא גיבתה את דבריו של יו"ר מפלגתה, איימן עודה, שקרא לערבים ישראלים המהווים חלק ממערכת הביטחון, "לזרוק את נשקם". "גיליתם מחדש את דעות המפלגה? שאנחנו לא רוצים שאנשים יהיו חלק ממערכת הדיכוי?", כך פתחה את דבריה בהתייחס לשאלה. "נעשתה פה המולה גדולה על הצהרה שמנסה להסביר ופונה לצעירים הערבים שמשרתים בצבא והולכים בעיקר לשטחים הכבושים, ולצערנו הרב הופכים לחלק מהמכונה שמדכאת את העם הפלסטיני שהוא העם שלהם", אמרה, והוסיפה: "אנו אומרים לצעירים הערבים, 'אל תהיו חלק ממערכת הכיבוש'", הכריזה חברת הכנסת.

לדבריה, האמירה היא "מטאפורה" למשמעות הפוליטית האמיתית – קריאה לצעירים ערבים שלא להיות בין הפטיש לסדן ולא לקחת חלק במערכת הכיבוש. "ברגע שאתה נכנס וכובש אדמה שלא שלך, אתה כבר לא שומר על ביטחון אלא מסכן את ביטחון הישראלים והפלסטינים יחד", הוסיפה.

סלימאן ציינה כי ערבים המצטרפים לצבא מתמודדים עם דילמות קשות הכרוכות בפגיעה בקהילה של עצמם. כשמשעל הדגיש בפניה כי אלו מתגייסים מרצונם, הוסיפה: "צעירים בני 17 וחצי לא תמיד מודעים להשלכות הצעדים שהם נוקטים".

בסיכום הראיון הדגישה: "אני חושבת שהגיע הזמן לשאול גם למה יש צעירים יהודים שמסרבים לשרת. יש כאלו שמסרבים בגלל מצפונם, הם לא רוצים להיות חלק".

גורם ברשימה המשותפת הגיב לריאיון: "ההודעה של סמי אבו שחאדה היא על דעת עצמו. טרם התקיים דיון על כך בסיעה".

סייעה בהכנת הידיעה: שני רומנו, 103FM.