מצנן את ההתלהבות באופוזיציה: שר האוצר אביגדור ליברמן הנחה את עובדי משרדו "להמשיך לעבוד בקצב על התקציב הבא, כי לא יהיו בחירות בזמן הקרוב", כך לפי גורמים שנכחו הבוקר (שלישי) בישיבת ההנהלה של המשרד.  

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

לדבריהם, ליברמן גם אמר כי "קרוב לוודאי שלקראת סוף יוני-תחילת יולי, כאשר נתניהו יבין שאין לו 61 אצבעות לפיזור הכנסת, הוא יסגור עסקת טיעון, וכמו תמיד יפקיר את כל חבריו בלי למצמץ".

בקואליציה פועלים להרגעת החזית מול אורבך

בינתיים, בקואליציה החלו להראות צעדים מעשיים לאחר פרסום האולטימטום של ח"כ ניר אורבך. שר המשפטים גדעון סער צייץ בטוויטר, כי הוא ״מברך על חוות הדעת של המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, עו״ד כרמית יולס, המאפשרת עקרונית חיבור, ישובים בהתישבות הצעירה בעלי אופק הסדרה, לחשמל. מדובר במהלך חשוב כלפי אזרחי ישראל בהתיישבות הצעירה ואני מקווה שהמהלך המלא יושלם תוך פרק זמן סביר לאחר שממשלות ישראל בעבר נמנעו מלטפל בנושא". מדובר בצעד של הממשלה לקראתו של ח"כ ניר אורבך על מנת שלא יביא להפלתה. 

ח"כ אורבך הגיב גם הוא בברכה וצייץ: "אני מברך את השר גדעון סער על ההחלטה החשובה והרחבה שיצאה כעת ממשרדו. שלב נוסף לחיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל הושלם. אמשיך לפעול לחיבור". 

ח"כ יום טוב חלפון (ימינה), בירך גם הוא את ההחלטה: "מברך על הצעד החשוב ועל ההתקדמות אך יש לפעול עכשיו להשלמת המלאכה בהקדם ולחבר סוף כל סוף את יישובי ההתיישבות הצעירה לחשמל".

ראשי שדולת ארץ ישראל, ח״כ יואב קיש וח״כ אורית סטרוק, קראו לניר אורבך שלא להתפתות מהמהלך של הממשלה. "בשום אופן אל תיתן ידך לעסקת 'שטחים תמורת חשמל' של שר הבטחון. חיבור מאחזי-אבו-מאזן לחשמל בתמורה לחיבור ההתיישבות הצעירה הוא סיוע פעיל לתכנית ההשתלטות של הרשות הפלסטינית על שטחי יו"ש, צעד מסוכן מאין כמותו. את ההתיישבות הצעירה, כולה ולא רק חלקה, צריך היה לחבר לחשמל כבר לפני שלושה וחצי חודשים, במקביל לחוק החשמל, וללא כל קשר למאחזי אבו-מאזן. לא נרפה ונמשיך ללחוץ עד שהצעד הצודק והאלמנטרי הזה יבוצע".