ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס הבוקר (רביעי) לדברים שאמר אמש ח"כ בצלאל סמוטריץ' בריאיון בכאן ב', שהצהיר כי "מי ששותף לממשלה הזאת לא צריך להכניס אותו לבית כנסת", וטען כי חרם מהסוג שמדבר עליו סמוטריץ' הוא שגרם לחורבן הבית לפני אלפיים שנה: "שיהודי יחרים יהודי בבית הכנסת? מה זה הדבר הזה?".

"זה נורא יפה להגיד 'כולנו אוהבים - אבל לא נשב איתם', 'כולנו אוהבים אבל הוא לא ייכנס לבית הכנסת שלי' - מה זה הדבר הזה? יהודי יחרים יהודי אחר בבית הכנסת כמו שפוליטיקאי מסוים קורא לעשות? על זה חרבה המדינה הקודמת שלנו לפני 2,000 שנה", אמר בנט. 

בנט תוקף את סמוטריץ: "שיהודי יחרים יהודי בבית הכנסת? על זה חרבה המדינה" (צילום: לע"מ)

כזכור, בריאיון אמש אמר סמוטריץ' כי "מי ששותף לממשלה הזאת לא צריך להכניס אותו לבית הכנסת. הדבר הכי לגיטימי בעולם, מי ששיקר והונה וגנב קולות, שהקים ממשלה עם שמאל קיצוני, מי שמכר את המדינה לתנועה האסלאמית ועכשיו הולך לעשות אותו דבר עם תומכי הטרור ברשימה המשותפת בהחלט לא ראוי".

בהמשך, ניסה סמוטריץ' להבהיר את דבריו, ואף כתב פוסט בפייסבוק בנושא בו טען כי "אנשים שהפנו עורף לציבור אמורים להרגיש לא ראויים בציבור שלהם וזו התוצאה הטבעית של מעשיהם". 

הבוקר, בעקבות דבריו של בנט, סמוטריץ' הוסיף ציוץ נוסף בו חזר בו מדבריו, וכתב: "כולם מוזמנים כמובן לבתי הכנסת, אבל מדהים לראות את מי שחברו לאויבי ישראל כדי לנצח בויכוח פנימי בין אחים בעם היהודי, מחרימים חצי מהעם, בזים לו בכינויי גנאי כמו "ביביסטים" ו"סמוטריצ'ים", מדברים על אחדות ואז מתקרבנים ובוכים כשהם לא מתקבלים בתשואות בקרב הציבור שלו הם שיקרו והפנו עורף".

דבריו של סמוטריץ' עוררו ביקורת קשה מימין ומשמאל, בממשלה וגם באופוזיציה. שרת הפנים איילת שקד כתבה בחשבון הפייסבוק שלה: "כאישה שאינה דתיה אני נוהגת ללכת לבית הכנסת שאליו הלכתי גם בילדותי עם אבי, בחגים ובהזדמנויות נוספות. תמיד הרגשתי שאני מתקבלת שם במאור פנים. שלכל יהודי יש את המקום לבוא ולהתפלל".

"בצלאל שכנראה שכח את דברי חז"ל על כך שכל המלבין פני חברו ברבים כאילו שפך דמים, חושב שעל המתפללים לגרש אותי מבית הכנסת. עד אתמול נשגב מבינתי מהי הקרקע שעליה התרחש סיפור קמצא ובר קמצא ערב חורבן הבית. בצלאל לא יגרום לי לוותר על בית הכנסת וגם בחג הזה, בעזרת ה׳, אגיע להתפלל".

ח"כ גלעד קריב כתב: "מי שמתחיל עם לקבוע למי מותר ולמי אסור להתפלל בכותל, ממשיך עם לקבוע למי מותר להיכנס לבית הכנסת ולמי לא! אש הקנאות של סמוטריץ' וחבריו לא תעצור אצל שמאלנים, רפורמים או להט"בים. היא תחדור אל תוך הבית של הציונות הדתית ותכלה כל חלקה של מתינות, הוגנות ותרבות של מחלוקת לשם שמים".

יאיא פינק מנכ"ל תנועת דרכנו מסר בתגובה להתבטאות של סמוטריץ: "כאחרון האנטישמים מציע ח"כ סמוטריץ להדיר אנשים מבית הכנסת רק כי הם תומכים בממשלת אחדות לאחר ארבעה סבבי בחירות. סמוטריץ שכח מה זה להיות יהודי".

כאמור, דבריו של סמוטריץ' זכו לתגובה גם מצד חבריו לספסלי האופוזיציה. ח"כ יואב קיש כתב: "מזמין את מתן כהנא, איילת שקד, ניר אורבך, אביר קרא ונפתלי בנט לבית הכנסת ביום הכיפורים. חשוב".

ח"כ יעקב מרגי כתב: "אני אישית אקבל בברכה כל יהודי שיבוא לבית הכנסת ולא משנה מי הוא ומה הוא, מה הוא אוכל ומה הוא חושב אני באתי לעולם להאהיב את התורה ולומדיה. אני רק שואל את כל המזדעזעים מאמירתו של ח"כ סמוטריץ היכן הזעזוע היה כשהשליכו אותי ושכמותי למזבלה? מוסר כפול לא בביתי!".