"יש דינמיקה של בחירות": מה עומד מאחורי המגעים בין מפלגת הליכוד לבין חברי הכנסת מימינה, והאם יכול להיות שאנחנו לקראת בחירות נוספות בהן נראה את שרת הפנים איילת שקד מצטרפת סופסוף לשורות הליכוד? חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) שוחח הבוקר (רביעי) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5fm והעריך בוודאות גבוה כי אנחנו יותר קרובים לבחירות מאשר להקמת ממשלה חדשה.

ראשית, העריך כי "הממשלה לא יכולה לשרוד עם 60-60. הם עסוקים ביחסי ציבור, ומאמינים שבזה שהם משלמים בחוקים, בתקציבים ובמשרות, הם יצליחו להחזיק מעמד עם הרשימה המשותפת. זה לא יעבוד". מדוע זה יקרה? לדעתו של חבר הכנסת מהליכוד "הקואליציה תיפול כי הם לא יסתדרו ביניהם. כל הצעות חברי הכנסת יפלו כי יהיה תיקו. הם יהיו מתוסכלים, ובסוף תהיינה בחירות".

דוד ביטן (צילום: אסתי דזיובוב/TPS)
דוד ביטן (צילום: אסתי דזיובוב/TPS)

על האפשרות של הוצאת עריקים נוספים ממפלגתם של בנט ושקד, בדומה למהלך סילמן, טען ביטן כי "אנחנו לא יכולים לשריין שלושה מימינה". הוא המשיך ואמר: "אנחנו לא יכולים להחליף ממשלה. לא ממשלה בראשות נתניהו. אין סיכוי כזה. אנחנו נלך לבחירות. יש דינמיקה של בחירות, היא קורית, ואין להם מה לעשות".

איילת שקד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
איילת שקד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

איילת שקד היא מטרה של הליכוד עוד לפני הקמת קואליציית השינוי: "נתניהו הסכים להכניס אותה, אבל יש מי שלא הסכימו, ועשו טעות. מה שחשוב זו הפלת הממשלה, ובזה היינו צריכים להתמקד מעבר לרצונות האישיים של אנשים". מדוע השריון לא הושלם? ביטן טען כי "חלקים בליכוד לא רצו אותה". קודם לכן הודה כי "הליכוד עשה טעות שלא סגר עם איילת שקד, והיא הכינה הפתעה וחסמה אותנו".

על סקרי המנדטים שהתפרסמו בערוצי הטלוויזיה בשבועיים האחרונים טען חבר הכנסת: "אנחנו נוציא 61, זו תהיה ממשלה הומוגנית של הימין והדתיים. גם ננצח, וגם נתניהו יהיה ראש הממשלה. אמרתי שזה לא יהיה יותר משנה וצדקתי. הממשלה תיפול עוד לפני התקציב".