‏חברי כנסת מהאופוזיציה הגישו הערב (רביעי) תלונה ליועצת המשפטית לממשלה, בה הם מבקשים לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה נפתלי בנט, בעקבות הפיכת ביתו הפרטי שברעננה למעונו הרשמי בפועל. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

על פי הנטען בתלונתם של חברי הכנסת אמיר אוחנה, משה ארבל, גלית דיסטל, מיכאל מלכיאלי, יצחק פינדרוס, יואב קיש, ד"ר שלמה קרעי ושמחה רוטמן, שהוגשה על ידי עו"ד מיכאל דבורין, בנט "פעל בניגוד לחוק והפך את ביתו הפרטי למעון רשמי של ראש ממשלה, תוך שהוא מצליח בדרך זו (לבד או עם שותפים) לגרום לכך שעשרות מיליוני שקלים מכספי הציבור יושקעו בביתו הפרטי, ואגב כך ישביחו את רכושו הפרטי".  

עוד טענו כי "יש בדבר הפרה של חוק יסוד הממשלה וכי התאמת ביתו של בנט לצרכי מעון ראש הממשלה, בהן בנייה של מתקנים עבור סידורי ביטחון, היה כרוך בהוצאת כספים מהמדינה במרמה לטובת שיפוצו של הבית והשבחתו כנכס פרטי של משפחת בנט, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים מכספי ציבור".

על תגובת המדינה כי בנט פועל מרעננה בעקבות השיפוץ של המעון הרשמי בירושלים בגלל דרישות ביטחוניות, נכתב בתגובה כי "בתגובה זו אין אמת וזאת מכיוון שאין בנמצא וגם לא יכולה להיות, הנחיה המקנה ליועמ"ש סמכות לבטל החלטה של ועדת הכספים של הכנסת. כפועל יוצא מכך ההחלטה להשקיע עשרות מיליוני שקלים בביתו הפרטי של מר בנט, ולהכריז עליו כמעון רשמי זמני, נוגדת את לשונו המפורשת של חוק יסוד: הממשלה וכן את ההחלטה של ועדת הכספים הנגזרת ממנה אשר הוזכרה לעיל". 

אתמול, שכניו של ראש הממשלה הגישו לבג"ץ בקשה בהולה למתן צו ביניים לעצירת עבודות השיפוץ בביתו הפרטי שהפך למעון ראש הממשלה הרשמי. השכנים טענו באמצעות עו"ד אוריאל ניזרי כי ההחלטה לבנות מעון חדש לראש ממשלה ברעננה, אינה חוקית.