שר החוץ יאיר לפיד התייחס היום (חמישי) בפתח ישיבת הסיעה למצב הפוליטי הנפיץ, שמאיים על שלמות הקואליציה, ואמר: "המשבר הפוליטי הנוכחי לא קל, אבל הוא מנוהל. אם נעבוד נכון, הממשלה הזו תהיה פה גם בפסח הבא וגם בזה שאחריו. זה לא יהיה פשוט, אבל זה יהיה. זו ממשלה מצויינת, ונעשה הכל כדי לוודא שהיא תמשיך".

"אני לא אומר את זה רק בשמי. ראשי המפלגות נפגשו, דיברו, עשו החלטה משותפת: מהדקים שורות, מכינים כבר את התקציב הבא, נלחמים על הממשלה", אמר והתייחס לפרישת חברת הכנסת עידית סילמן: "נכון שלא נעים לראות חברת כנסת חוצה את הקווים – אבל נעמוד בזה. היו בישראל ממשלות עם הרבה פחות מ-60 מנדטים שעשו דברים גדולים. הממשלה הזו עושה דברים גדולים. דברים שלא נעשו פה שנים על גבי שנים. ישראל מובילה את מדינות ה-OECD בצמיחה כלכלית".

הוא המשיך ופירט את הישיגי הממשלה: "הממשלה הזו העבירה תקציב, השתלטה על הקורונה בלי סגר אחד, העלתה את שכר החיילים העלתה את הסיוע לניצולי השואה העלתה את התקציבים לאנשים עם מוגבלויות. הקימה ועדת חקירה לפרשת הצוללות. הממשלה הזו בונה תשתיות תחבורה ובריאות בהיקפי ענק. מצילה את מפרץ חיפה. נאבקת בקרטלים ובמונופולים, נאבקת באלימות בחברה הערבית. הפכה את ישראל לאחת המדינות החזקות בזירה הבינלאומית".

הקואליציה חוגגת את אישור התקציב (צילום: ללא קרדיט)
הקואליציה חוגגת את אישור התקציב (צילום: ללא קרדיט)

לדבריו, הדבר הכי גדול שעשתה הממשלה הזו, הוא להחזיר את הרעיון הגדול של טוב משותף. של אחדות ישראלית - לגרום לימין, שמאל ומרכז לעבוד יחד בשביל אזרחי ישראל ובשביל מדינת ישראל. "הממשלה הזו היא התשובה היחידה לברית הבלתי קדושה, המסוכנת, בין בצלאל סמוטריץ' לאיימן עודה. שני אנשים שעובדים יחד בכנסת בשיתוף פעולה הדוק כדי לגרום לערעור הממשלה והמדינה".

הוא תקף את ח"כ בצלאל סמוטריץ', שעורר סערה עם מספר התבטאויות תקיפות בימים האחרונים, ואמר: "סמוטריץ' חושב שהוא הסלקטור של אלוהים, הוא יחליט לאיזה יהודי מגיע להכנס לבית הכנסת בשבת או בחג". בהמשך מתח ביקורת על ח"כ איימן עודה, והוסיף: "תוקף שוטרים ערבים רק כי הם החליטו להיות חלק מהמאבק נגד האלימות ונגד הטרור".

לפיד הדגיש כי "לחג הפסח הזה אנחנו נכנסים במציאות בטחונית לא פשוטה. הטרור היכה בישראל בשבועות האחרונים. בזכות הפעולות החכמות והעוצמה של כוחות הבטחון זה לא הגיע להיקפים שראינו פה בשנים קודמות. ועדיין, דם אחינו ואחיותינו זועק אלינו מן האדמה. ישראל לא מהססת ולא תהסס להפעיל את כוחה. צה"ל וכוחות הבטחון פועלים בכל הגזרות כדי לעצור את הטרור ולפגוע במחבלים. אין מגבלה על הפעלת הכוח". 

"אנחנו אומרים מפה לפלסטינים: כל מקום שממנו ייצא טרור, יחטוף ויחטוף חזק. מי שישמור על השקט, המדיניות שלנו היא לאפשר לו לצאת לעבוד, לפרנס את משפחתו, לחגוג את הרמדאן בלי הפרעות", המשיך, "אני רוצה להגיד מפה לאופוזיציה: בזמן שומר חומות, כשאלפי טילים נחתו על ישראל, הייתי ראש האופוזיציה. נתנו לממשלה גב רחב, גדול, מלא. אמרנו לאוייבינו, כשהורגים ישראלים, כולנו יחד נגד הטרור".

מסתערבי מג"ב עוצרים חשודים בהשלכת בקבוקי תבערה ברמאללה. צילום: דוברות המשטרה

הוא תקף את חברי האופוזציה ואמר: "בתקופת אינתיפאדת הסכינים, כשבמשמרת של נתניהו נרצחו עשרות ישראלים, תמכנו בממשלה. גם בזמן אירועי טרור נוראים כמו הפיגוע בברקן או הפיגוע בשרונה. בכל התקפת טרור נגד ישראל – נתנו לממשלה גיבוי, אבל לא כך נוהגת האופוזיציה בימים אלה. אני קורא לראש האופוזיציה לרסן את עצמו, את בן גביר ואת סמוטריץ'. תפסיקו לנסות להרוויח פוליטית מזה שישראלים טובים נרצחים. רק ביחד ננצח. אין דרך אחרת".

"חג הפסח הוא חג היציאה מעבדות לחירות. השחיתות היא עבדות מודרנית. השנאה היא עבדות המכלה את הנשמה. גזענות ואלימות הם עבדות. מכל אלה גאלה אותנו הממשלה הזו, והיא תמשיך לעשות את זה", הוסיף. לפיד נשאל האם הוא בטוח שהרוטציה המתוכננת בינו לבין ראש הממשלה נפתלי בנט תתקיים בסוף שנת 2023, והשיב: "מניח שאהיה ראש הממשלה, ומאמין שהצלחנו לייצב את הממשלה". 

"הרשימה המשותפת לא תהיה חלק מהקואליציה", הדגיש והתייחס לדרישת הח"כים מימינה לממשלה ימנית יותר: "נפעל באותה צורה בה פעלנו עד עכשיו. כל אחד יודע שזה לא יהיה מאד אחוז מה שהוא רוצה, זה יהיה משהו באמצע. הממשלה הזאת רצתה להעביר תקציב דו שנתי אבל יכול להיות שהיא תעביר תקציב שנתי ואף אחד לא יראה בזה הפרת הסכם קואלציוני. יש דברים גדולים שאפשר לעשות עם 60 מנדטים, כולל להעביר תקציב ואנחנו נעשה את זה".