השר לשעבר אלי אבידר שוחח הבוקר (חמישי) עם גדעון אוקו על ההתפתחויות האחרונות במערכת הפוליטית, ואמר: "חשוב לנו שהקואליציה הזו תמשיך להתקיים, וצריך למשוך את זה כמה שיותר. זה מכניס תרבות של היגיון במדינת ישראל". הוא נשאל ב-103FM האם הוא מוכן למצב בו הרשימה המשותפת תיכנס לקואליציה, והשיב: "אני כן. אני מגנה את האמירה של איימן עודה, זו אימרה אומללה. אני מבין שהם נמצאים באיזו בדיקה אחרי שנבהלו מהאחריות שיש להם, אבל כשאתה קורא את הסקרים באוכלוסייה הערבית".
 
אוקו השיב: "ועדיין אתה מוכן לשמר באמצעותו את יציבות הקואליציה?". אבידר הגיב לו: "אני לא מתחתן איתו או מקבל את העמדות שלו, וגם הוא לא מקבל את שלי. בו זמנית, אני רוצה להגיד לך את הסוד המוכר מכולם - כל ההצלחות של האופוזיציה היו בזכות עבודה של הליכוד עם המשותפת. אם הם יודעים לשתף איתם פעולה גם אנחנו נדע".

הוא נשאל על פרישתה של עידית סילמן, ותקף את ראש הממשלה: "כשאתה מסתכל על ימינה - יו"ר המפלגה דאג לעצמו ולא לח"כים. עידית סילמן אמרה לבנט שהיה לה קשה ומה הוא עשה? הלך לטפל באוקראינה?. לא באתי אליה בביקורת. היא עבדה קשה במושב האחרון ואכלה קש. יו"ר המפלגה שלה דאג לעצמו. אמרתי לפני שמונה חודשים שהרעה תבוא מימינה".


 
המגיש שאל את אבידר האם לפי דעתו - על בנט להתפטר מתפקיד ראש הממשלה, וזה השיב: "הייתי שמח אם היה מעביר עכשיו את השרביט ליאיר לפיד". לדבריו, אם בנט היה מחויב לרוטציה, היינו מעבירים עכשיו את שלושת החוקים להגבלת כהונה של נתניהו. "היינו צריכים להוציא אותו מהמשחק כדי שהבחירות הבאות יהיו על ערכים ולא על 'כן ביבי-לא ביבי'. זו התמימות של הצד הליברלי", אמר. 

"עשיתי טעות שנשארתי בתפקיד שר 3.5 חודשים מאוחר מדי", המשיך אבידר, "ראשי הקואליציה אמרו לי תישאר, אבל התפטרתי. זו הפעם השנייה שוויתרתי על תפקיד כי לא הייתה בו משמעות". הוא התייחס לסוגייה פוליטית נוספת וציין כי הוא תומך בהסכם שלום, ובשתי מדינות לשני עמים: "לא נכנס למיקרומנג'מנט של התהליך. אני יותר מאמין בדרך כדי להוביל לתוצאות".

בסיום הראיון נשאל על טיב יחסיו עם יו"ר מפלגתו, שר האוצר אביגדור ליברמן, והשיב: "אנחנו מדברים. זו לא כיתה גימל. אני לא יודע אם הוא כועס עלי, אבל אני לא צריך לדברר אותו, לפרשן אותו או לספר מה הוא חושב. אהבה וחברות אתה מקבל בבית - אתה לא מחפש בפוליטיקה".

סייע בעריכת הכתבה: יניב מורוזובסקי/103fm