שגריר רוסיה בישראל אנטולי ויקטורוב הגיב הערב (חמישי) לגינויים של בכירים ישראלים כלפי מדינתו, בהם שר החוץ יאיר לפיד שאמר השבוע כי רוסיה מבצעת פשעי מלחמה באוקראינה. בריאיון לערוץ 11 אמר: "האשמות חמורות כאלה מצריכות הוכחה". 

השגריר הרוסי הכחיש את הטענות כי מדינתו ביצעה פשעי מלחמה על אדמת אוקראינה, ואמר: "צבא רוסיה לא ביצע שם פשע מלחמה באוקראינה". על הטענות לטבח בעיירה בוצ'ה, אמר: "זה אירוע שבויים על ידי מנגנוני הביטחון האוקראינים". 

עוד העביר ויקטורוב מסר לבכירים הישראלים שבחרו לגנות את מדינתו. "הייתי רוצה שהם יבדקו יותר לעומק ובזהירות את כל המידע", הסביר. 

על התמיכה הישראלית בהשעיית רוסיה ממועצת זכויות האדם של האו"ם, אמר: "כמובן שאנחנו לא אוהבים את ההאשמות האלה, אין להן כל בסיס. לכן אנחנו מצפים לעמדה מאוזנת יותר. כבר בהתחלה הבהרנו שהפעילות הצבאית שלנו לא תוקפת מטרות אזרחיות". 

בהמשך, התייחס לנאום שקיים נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בכנסת ישראל, עליו אמר: "זה על גבול הכחשת השואה ושערורייתי". בנוסף חשף כי הציע שבכירים רוסים ינאמו בכנסת ישראל. בתגובה נשאל האם יש סיכוי שנציג רוסי ינאם בכנסת בקרוב, והשיב: "כן".