יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה התייחס הערב (חמישי) לסערה שהתעוררה בעקבות "סרטון ההמרדה" שפרסם מוקדם יותר השבוע, בו קרא לצעירי החברה הערבית שלא להתגייס למשטרה וכוחות הביטחון.

בנאום שנשא בערבית בחשבון הפייסבוק שלו עם תרגום לעברית הוא שב וסירב לחזור בו מהדברים שאמר בסרטון, תקף את הממשלה על מדיניותה הימנית ובפרט את מפלגת רע"מ, שמשתפת פעולה לטענתו עם הימין על חשבון הלאומיות הפלסטינית. 

"הממשלה הזו, ממשלת בנט היא ממשלת פשרה בין השמאל הציוני לימין שאפשר לתמצת אותה במשפט אחד - המשך מדיניות הימין אבל בלי נתניהו", אמר עודה. "בלי נתניהו זה דבר שמרצה את השמאל הציוני, המשך מדיניות הימין זה דבר שמרצה את הצד הימני בממשלה.

"במילים אחרות, זאת ממשלה שהיא עסקה בין הימין לשמאל הציוני להפסיק את ההסתה נגד העליון המשטרה והפרקליטות תמורת שתיקה מול התקפת ירושלים והעם הפלסטיני, ההתקפות על הנגב ועליות המחירים. אנחנו ברשימה המשותפת לא חלק מהעסקה הזאת". 

"אני רוצה לטעון 3 דברים. הראשון - מאז 1967 לא הייתה מתקפה חמורה יותר נגד ירושלים ותושבי ירושלים מאשר תחת הממשלה הזאת, לרבות התנכלויות יומיומיות, הריסת בתים והכפלת תקציבים לבניית 9,000 יחידות דיור להתנחלויות בירושלים המזרחית הערבית הכבושה.

"הדבר השני זו התוקפנות המשטרתית בנגב, היא האכזרית ביותר מאז סיום המשטר הצבאי ב-1966. הדבר השלישי הוא עליית המחירים הגבוהה ביותר זה 18 שנה מאז 2004.  עלייה שפוגעת בעיקר בעניים כלומר עלייה במחירי הבסיס. זו ממשלת ימין קיצוני פוליטית וכלכלית אבל בלי נתניהו האדם". 

בהמשך עבר עודה לדבר על הסכמי אברהם, אותם כינה "שלום כלכלי" וטען: "הסכמי סחר תמורת זכויות לאומיות ובפרט זכויות של העם הפלסטיני, כאלו הם הסכמי הנורמליזציה עם מדינות המפרץ. לצערי בפעם הראשונה יש מקרב בני עמנו הפלסטיני ואני מתכוון לרע"מ כאלו שהחליטו להיות חלק מפרויקט השלום הכלכלי".

"זה השלום שאומר בואו נגיע להסכם כלכלי ובתמורה אנחנו מוכנים לא להתעסק בשום נושא לאומי ונסכים שישראל נולדה ותישאר יהודית. כלומר ילדינו ונכדינו שהם בני המולדת נשארים אזרחים סוג ב' וג'", המשיך וטען. "בכל מקום בעולם הדבר הטבעי הוא שהמהגר מבקש שיוויון עם בן המולדת. כאן אנו בני המולדת הזאת נאבקים לשיוויון עם המהגר למולדתנו. 

"ואז בא מישהו מבני עמנו שמסכים לקבל את המצב של עליונות יהודית, הוא שאומר במכון וושינגטון "אני מסכים לנורמליזציה של כל מדינות ערב עם ישראל לפני שנושא הפלסטיני ייפתר". כל מי שרוצה להמיר אותנו מעם הגיבורים לעם הקמצנים, לא רק שהוא ייכשל אני אומר לו - מי שלוקח את הקוף על כספו יגלה שילך הכסף ויישאר הקוף. הם ישתמשו בך ואתה תהיה הראשון להיזרק". 

בהמשך עבר עודה להתייחס לסערת "סרטון ההמרדה" והצהיר: "כל מה שאמרתי בבאב אל עמוד הוא הדבר הכי טבעי מוסרי ופטריוטי. במהלך כל חיינו הפוליטיים ראנו לנוער שלנו לא להיות חלק ממנגנון הכיבוש הדיכוי וההרג. מקומנו אינו בצבא הכיבוש ולא כחברים בממשלה ששולחת את הצבא הזה לבצע את הפשעים נגד עמנו. זו אקסיומה לאומית".

"היום אני מחדש את הקריאה לנוער שלנו לסרב להיות חלק ממנגנון הכיבוש. כל מי שמשרת חייב לסרב לשירות הזה. מקומנו עם האמת ונגד השקר, עם הזכות של העם הפלסטיני לסיים את הכיבוש. איננו חלק מהכיבוש ולא מהעמקתו או מהנצחתו".

"אם דברי היו נורמלים וטבעיים מדוע המרכז והשמאל הציוני הוכו בהיסטריה כזו? הסיבה היא שהם רואים לנגד עיניהם שהעסקה שלהם עם הימין קורסת והם רוצים אותנו כגיבוי לעסקה שלהם עם הימין. הם ראו שהאמירה הזאת תחבל להם במשוואה. אין ספק שהכפפת רע"מ פתחה להם את התיאבון להמשיך. דעו שמאחורי המתקפה עומדת מטרה פוליטית להכפיף גם את הרשימה המשותפת.

"אבל אנו מסרבים להיות בין שני כוחות ימין, הימין המתנחלי של בנט ושקד והימין הפשיסטי של נתניהו בן גביר וסמוטריץ'. יש לנו דרך שלישית שמשיגה את שני הדברים - גם ללכת בדרך האצילית והרציונלית וגם למנוע מנתניהו ולהקים ממשלה באמצעותנו. והצלחנו לחלוטין וכפינו כבוד חסר תקדים כלפינו כפי שאנחנו, ולא כבוד כוזב למה שהם רוצים שנהיה - רזרבה לעסקת השמאל הציוני עם הימין". 

"עכשיו הממשלה תלויה בנו!  כולם מפעילים עלינו לח. וההתקפה הזו היא חלק מהלחץ. אגב מי שתוקפים אותנו הם אותם אלו שמתקשרים אלינו כי הדברים תלויים ברשימה המשותפת. אנחנו לא זולים ולא אומרים שעכשיו אנו לשון המאזניים.

"מעכשיו אני מודיע לכם שהמשותפת תצביע נגד כל הצבעת אי אמון קונסטרוקטיבי שתגיע מהימין. אי האמון לפי התיקון האחרון חייב להיות מלווה באזכור של שם, כלומר אי האמון עם אזכור שמו של נתניהו כמועמד, ואנחנו נישאר הכי רחוקים מנתניהו. אגב כולם התחברו או רצו להתחבר לנתניהו, מימינה דרך גנץ והעבודה ועד רע"מ. אנחנו נישאר הכי עקרוניים נגדו ונגד כל הכהניסטים.

"הצבעותינו יהיו עקרוניות ואין הצבעה אחת שלא תלויה במשותפת. ופה מטבע הדברים נחלץ כמה הישגים לטובת הציבור שלנו אבל בהתאם לעקרונות ולא כמו מי שהצביעו בעד חיזוק הצבא והגדלת תקציביו העלאת מוצרי צריכה בסיסיים כמו לחם, שמן ודלק. או כמו מי שהצביעו בעד המשך חוק איסור איחוד משפחות. כל הצבעותינו יהיו במסגרת העקרונות שלנו וישרתו רק את האינטרס של עמנו ושל הקבוצות המוחלשות".

"אני אומר לכם בביטחון שהמשותפת יודעת בדיוק מה היא רוצה ואיך לכפות על כולם כבוד לעמנו ולמעמדו. כל ההסתה הזו ששמענו תהפוך לקריאה לעזרה ואנחנו נגיב רק למה שמקדם את זכויותינו בצורה המכובדת והראויה ביותר לעמנו".