ח״כ מאזן גנאים מרע"מ פנה היום (שישי) באולטימטום לראש הממשלה נפתלי בנט. במכתב ששלח למזכיר הממשלה, כתב חבר הכנסת: "לכבוד ראש הממשלה , מר נפתלי בנט. הריני להודיעך כי במידה ולא תופסק לאלתר פעילות כוחות הביטחון במסגד אל אקצא, אני רואה את עצמי מחוץ לקואליציה".

הוא הוסיף כי "לממשלה המתנהגת באופן כזה בתוך כותלי המסגד הקדוש - אין זכות קיום. מכל מקום אני קורא לך לפעול מיידית להרגעת הרוחות בכדי לאפשר לכל הדתות לחגוג את חגיהם בשקט ובשלווה".

ממפלגת רע"מ נמסר: "אנו דוחים ומגנים כל פלישה למסגד אל-אקצא, ונעשה כמיטב יכולתנו למנוע פגיעה בקדושתו. בעקבות האירועים אישרה הרשימה הערבית המאוחדת ראשי רע"מ עושים כמיטב יכולתם כדי למנוע את הפריצות וההפרות הללו של קדושת מסגד אל-אקצא יתברך וקהל המתפללים, והם מאשרים שהפתרון האמיתי טמון במניעת כניסת כל אדם לא מוסלמי. מסגד אל-אקצא המבורך הוא זכות צרופה של מוסלמים, והפלישות היומיומיות החוזרות ונשנות מהוות פגיעה בזכות הטהורה הזו, ומעוררות תגובות נזעמות".

מתפרעים פלסטינים בהר הבית, 15 באפריל 2022. וידאו: דוברות המשטרה



מוקדם יותר הבוקר, נעצרו מאות מתפרעים פלסטינים בהר הבית על ידי כוחות הביטחון, זאת לאחר שהשליכו אבנים, חפצים וזיקוקים לעבר המשטרה. מתפרעים התבצרו בתוך המסגד וכוחות גדולים של המשטרה פרצו פנימה על מנת להוציא אותם ולהרחיקם מההר. מהמשטרה נמסר כי מפרי הסדר פונו משטח הר הבית והוא נפתח שוב למתפללים. 

בתוך כך, בוואלה! פורסם כי יו"ר מפלגתו, מנסור עבאס, אמר: "המשך הפגיעה במסגד אל-אקצא הוא קו אדום עבורנו ועבור יציבות הקואליציה". לדבריו, בעניין של מסגד אל אקצא אין שיקול פוליטי.