חבר הכנסת אביר קארה (ימינה) התייחס היום (שישי) בהודעה לפעילי מפלגתו לפרישתה של יו"ר הקואליציה לשעבר, עידית סילמן, ואמר: "היא נפלה בפח. סילמן עמדה תחת מכבש של לחצים כבדים, הכפשות, קללות והפגנות ונכנעה".

"צריך לומר את האמת - לליכוד אין ממשלה חלופית בכנסת הזאת", הוסיף קארה, "שלחתי את סילמן ושיקלי לבדוק אם יש ממשלה אחרת - עד כה נראה שהאופציה היחידה היא הליכה לבחירות. יכול להיות שנגיע לשם. אעשה כל מאמץ שזה לא יקרה. אם נצא שוב לבחירות לא נוכל להשלים את רשת הביטחון לעצמאיים, את קיצור תורנויות המתמחים, להמשיך את התעצמות הצבא, ולא נוכל ליישם את הרפורמות להורדת יוקר המחיה". 

אביר קארה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אביר קארה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

"בראש סדר העדיפויות כרגע - לנסות ולייצב את המערכת, לתת צ׳אנס לממשלה הנוכחית לפעול למען האזרחים מבלי לגרור את המערכות לעוד שנים של בחירות והכפשות", טען חבר הכנסת מימינה, "אמרתי לסילמן ולשיקלי - בואו נחבור למען האזרחים ששלחו אותנו ולא למען פוליטיקאים כאלו ואחרים, אם לא יצליח - תמיד אפשר ללחוץ על כפתור הבחירות בעתיד. הם טרם קיבלו את הצעתי, אבל ההצעה בתוקף". 

כאמור, בשבוע שעבר יו"ר הקואליציה לשעבר סילמן הטילה פצצה במערכת הפוליטית כאשר הודיעה שבכוונתה לפרוש מהממשלה. "ניסיתי אחדות, אך לצערי לא אוכל לתת יד לפגיעה בזהות היהודית של מדינת ישראל ועם ישראל", אמרה, "עמלתי רבות עבור הקואליציה הנוכחית. אמשיך לנסות לשכנע את חבריי לחזור הביתה ולהקים ממשלת ימין. אני יודעת שאינני היחידה שחשה כך".