יו"ר רע"מ, חבר הכנסת מנסור עבאס, התייחס הערב (שבת) בחדשות 12 לאיום של חברו לסיעה ח"כ מאזן גאניים לפרק את הקואליציה, בעקבות אירועי הר הבית, וניסה להרגיע את הרוחות.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"אני מקווה שהאווירה של החגים תרגיע את המצב ותביא את האנשים למחשבה מחודשת של סובלנות, ערכים, קדושת החיים ורגיעה", אמר. לדבריו, "התמונות ממסגד אל-אקצא היו קשות ביותר. זה משליך על עצבים של אנשים ולכן תמצא תגובות פה ושם. פעלנו לרגיעה ולתת למקום את קדושתו. לאפשר לאנשים להתפלל בשקט ברוחניות".

"אנו ברע"מ מאוחדים. יש לנו הנהגה משותפת. נכנסו לקואליציה לקדם אינטרסים של החברה הערבית. אנו תורמים תרומתנו להרגעת הרוחות", הוסיף. עוד אמר כי "כל חבר מחברי רע"מ נושא על כתפיו אחריות ובכל זאת כל מי שאומר שרע"מ תיצור את המשבר ותפרק את הממשלה בינתיים זה לא הוכח. יש לנו הזדמנות היסטורית שאנו רוצים לממש אותה".

בהמשך התייחס עבאס גם לדבריו של יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, שקרא לאנשי כוחות הביטחון הערביים להתמרד, ואמר כי "אני חושב שזו הייתה טעות, זה לא תורם לאף אחד. העמדות של כל אחד הן ברורות, מה שנכון לעשות זה להפחית את המתח, לדבר בצורה סובלנית ולהרגיע את הרוחות, לעבור את התקופה הזאת, אנחנו לא רוצים למשוך את זה יותר מדי".