ברקע המהומות בהר הבית: יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, הצהיר היום (ראשון) כי אם המהומות בהר הבית ימשכו, הוא יקים את לשכתו בשער שכם. 

חבר הכנסת העביר מסר למפקד המחוז והזהיר מפני המהלך, באם הדרג המדיני "ימשיך שלא לאפשר למשטרה לפעול ביד חופשית", כך לדבריו. הוא הוסיף: "התמונות מהר הבית מזעזעות, אם המשטרה תמשיך לשחרר את המחבלים מתחנות המעצר – אשקול לפתוח לשכה בשער שכם, מציע לחמאס לא לנסות אותי". 

בראיון לכאן ב', אמר ח"כ בן גביר: "אני מתכוון להקים לשכה בשער שכם ושהחמאס לא ינסה אותי. לפני חודשיים הקמתי לשכה בשמעון הצדיק, אחרי שניסו לרצוח משפחה יהודית, החמאס איים עלי ואמרו שיפלו טילים על ירושלים. חודשיים אני שם ושקט מוחלט. אני לא סופרמן, אבל שאני מגיע המשטרה תצטרך להתחיל לעבוד. אוטובוסים מותקפים ואין דין ודיין. כל פעם שהקמתי לשכה, הם איימו ואחר כך סתמו את הפה - זה כי אני לא מפחד מהם. בנט הורה למפקד מחוז י-ם לא להכנס למסגד, זה נורמלי?".

"יש עוד מקום שמאפשר לזרוק בקבוקי תבערה על יהודים ולקבל חסינות? אני מעריץ את השוטרים ובז לדרג המדיני. כשהייתי עו"ד, עצרו נערי גבעות על גרפיטי לשבוע וזורקי בקבוקי תבערה עצורים לכמה שעות. הדם של כולנו הפקר, הלוואי שהמשטרה תקבל יד חופשית. אם זה לא קורה - אני פותח לשכה בשער שכם", הוסיף.

עוד אמר כי "הגיע לסתום לדובר של אבו מאזן את הפה. אנחנו מתקפלים בהר הבית ומאשימים אותנו. יש הסכם עם ירדן, הוקף מנהל בהר הבית את הדברים. אם אנחנו נפגין נחישות, לא תיהיה הסלמה. דובר חמאס איים עלי כשבאתי לשמעון הצדיק ולא קרה כלום. הסלמה תיהיה אם נפחד ממנה ולא רק בירושלים".

בתוך כך, יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, הגיב גם הוא למהומות במהלכן נרגם אוטובוס באבנים, והבהיר: "אסור לעבור לסדר היום על כך שעשרות אוטובוסים נרגמו היום באבנים בלב ירושלים. אני מתפלל לרפואת הפצועים. חייבים לפעול ביד קשה נגד הטרור ולהחזיר מייד את השקט והביטחון לבירת ישראל".

בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל)
בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל)

גם חברי הכנסת מירי רגב ואופיר אקוניס מהליכוד גינו את הפרות הסדר שנרשמו בסוף השבוע והמשיכו גם הבוקר בהר הבית. "הגיע הזמן ליד חזקה. ממשלת המכילים והמתרפסים, שפותחת את הסגר באיו"ש, מאפשרת הקלות ברמדאן וממשיכה להכיל פיגועים", כך כתבה חברת הכנסת. אקוניס הוסיף: "ממשלה חלשה ותבוסתנית: פראי אדם מרימים ראש בירושלים".

חבר הכנסת מיקי זוהר הוסיף: "האלימות של ערביי ישראל משתוללת בהר הבית ובכותל שהם המקומות הקדושים ביותר לעם ישראל. בשם הרצון לשרוד פוליטית, הממשלה הזו פשוט לא עושה כלום. זו בושה וחרפה".

בתגובה ליידוי האבנים לעבר אוטובוס אגד, הוסיף יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' כי "יהודים לא אמורים לפחד ולא אמורים להיפגע בשום מקום בארץ ישראל. בוודאי לא בירושלים ובדרך לכותל ובוודאי לא בחג הפסח. כל יום שבו הממשלה הרופסת הזו, שתלויה באויבי ישראל ומרימה את ראשם, ממשיכה להתקיים מסכן את מדינת ישראל ואת ביטחון היהודים המתגוררים בה. נעשה הכל כדי להחליף אותה בע"ה".

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, תקף גם הוא את עבודת הממשלה ואמר: "בגלל שיקולי הישרדות, זו מונעת מכוחות הביטחון לבצע את עבודתן. לא ייתכן שיהודים העולים לרגל, לכותל המערבי, יירגמו ע״י מחבלים ארורים שכל מטרתם לרצוח".