מפלגת רע"מ הודיעה הערב (ראשון) על הקפאת חברותה בקואליציה ובכנסת, זאת בעקבות אירועי המהומות בהר הבית. הצהרת המפלגה הערבית, אשר עשתה היסטוריה עם כניסתה כמפלגה הערבית הראשונה לקואליציה, עוררה סערה בקרב מפלגות האופוזיציה.

ברשימה המשותפת הגיבו להודעת רע"מ על "הקפאת החברות בקואליציה ובכנסות" ומסרו: "מעשה של ליצנים נואשים. עליהם להקפיא את הבושות שלהם ולהתפטר מהאסון אליו דחפו את החברה הערבית. אין כזה דבר הקפאת חברות בכנסת. הליצנים האלה אפילו לא התפטרו מהקואליציה שפוגעת במסגד אל-אקצא . בלוף".

מפלגות מק"י וחד"ש פרסמו תגובה משלהן להודעת רע"מ: "המפלגה הקומוניסטית וחד"ש קראו לרע"ם להפסיק עם ההצגות על "הקפאת החברות בקואליציה" ולצאת לאלתר מממשלת הכיבוש וההרג. ההודעה על "הקפאה", בתיאום מראש עם בנט ולפיד, הוא זלזול באינטליגנציה וזריית חול בעיני הציבור, בעיקר הציבור של רע"ם שמבין היום שהחבירה לממשלה שמנציחה את הכיבוש, מעמיקה את ההתנחלות ומסלימה את הפרובקציות במסגד אל-אקצא אינה רק טעות, אלא נעיצת סכין בגבו של העם הפלסטיני. צו השעה הוא הפלת "ממשלת השינוי", שלא הביאה כל שינוי בשאלה המדינית, במעמד הציבור הערבי וביוקר המחיה. צאו מהממשלה שקורסת ממילא. צאו ולו כדי לשמור על שארית הבושה!".

ח"כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת הוסיף: "ההכרזה של רע"מ על "הקפאת" חברותם בקואליציה בזמן פגרת הכנסת כמוה כהכרזה על דיאטה במהלך ימי הרמדאן".

ח״כ יואב גלנט מסר: "יחיא סינוואר יושב בעזה, חסן נסראללה בביירות, איברהים ראיסי בטהרן, צופים בכניעה המוחלטת של ממשלת בנט - לפיד לעבאס בנגב ובהר הבית ולומדים איך לעבוד. חולשת הממשלה הזו תעלה לנו במחיר יקר".