הטלטלה בממשלה: יו"ר רשימת הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאצל סמוטריץ', שלח היום (שני) מכתב ליו"ר הכנסת מיקי לוי בדרישה "לכינוס מיוחד של מליאת הכנסת לקידום הצעת חוק לפיזור הכנסתה-24". זאת, על רקע ההודעה של מפלגת רע"מ כי היא מקפיאה את חברותה בקואליציה ובכנסת בעקבות העימותים בהר הבית.

במכתב, כתב חבר הכנסת סמוטריץ' כי "כפי שבוודאי ידוע לך היטב, לאחר פרישתם של שותפכם ממפלגת רע"מ מהקואליציה, אין לממשלה ולקואליציה רוב. המצב הקיים בו הממשלה היא למעשה מיעוט שלא זוכה לרוב בכנסת פוגעת באופן אנוש בדמוקרטיה וכפועל יוצא גם באמון הציבור. הנני כי כן, אין מנוס מלפזר את הכנסת ה-24 ולצאת לבחירות דמוקרטיות. משיש 61 חברי כנסת שאינם חברים בקואליציה אנו קוראים לך לכנס מיד לאחר החג את מליאת הכנסת לדיון בהצעות חוק לפיזור הכנסת".

כזכור, בצל העימותים בהר הבית, מועצת השורא של התנועה האסלאמית החליטה אתמול כי מפלגת רע"מ תקפיא את חברותה בכנסת ולא רק בקואלציה. בנוסף, היא תפתח במשא ומתן מול שאר המפלגות הערביות בכנסת להכרזה על התפטרות של כל הנציגות הערבית מהכנסת במחאה על "התוקפנות הישראלית על המסגד אל-אקצא". זאת, לאחר שהמועצה דנה כדי לדון "בהשלכות האירועים במסגד אל-אקצא". המהלך הגיע בתיאום עם ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד.