לאחר העימותים בהר הביתמשלחת מטעם התנועה האסלאמית ביקרה היום (שני) את הפצועים בעימותים בהר הבית עם כוחות הביטחון במהלך סוף השבוע האחרון. על פי דיווח בחדשות 12, המשלחת ייצגה גם את מפלגת רע"מ. בביקור השתתף גם  יו"ר התנועה האסלאמית, השייח' ספואת פריג', הנחשב מקורב לחבר הכנסת מנסור עבאס. התנועה האסלאמית מסרה כי הביקור נועד על מנת "לבדוק את מצבם ואת שלומם לאחר ההתקפות האחרונות על המתפללים ועל מסגד אל-אקצא".

עוד נמסר מטעם התנועה האסלאמית, כי היא איחלה "שלום והחלמה מהירה לפצועים" והדגישה כי "הכיעור של התקפות כוחות הכיבוש לא ירתיע את עמנו מהמשך הקשר והתפילות למסגד אל-אקצא, שזו זכות צרופה של המוסלמים".

עימותים בהר הבית (צילום: רויטרס)
עימותים בהר הבית (צילום: רויטרס)

בתוך כך, חבר הכנסת מנסור עבאס התראיין לאתר כל-אלערב ואמר: "יש להפריד בין האזרחים הערבים וסוגיותיהם לגדה המערבית ועזה. ערבוב הקלפים אינו לטובתנו. את זה לא אני קבעתי אלא אש"ף שהצהירו שאין לנו עניין באזרחי ישראל הערבים".

כזכור, בסוף השבוע האחרון, החלו עימותים קשים בין כוחות הביטחון למתפרעים באזור הר הבית בירושלים. מתפרעים צעירים התבצרו כבר בשעות הבוקר המוקדמות במסגד והחלו להשליך אבנים, זיקוקים וחפצים לעבר כוחות הביטחון. ברשתות התקשורת הפלסטיניות דיווחו כי 152 מתפרעים נפצעו בעימותים, ובעקבות כך, הסהר אדום פתח באזור בית חולים שדה לטיפול בהם. ארגון חמאס גינה את "התקיפה האכזרית של חיילי הכיבוש" על המתפללים, ומסר כי "הכיבוש נושא בכל ההשלכות המשפיעות על רגשות העם הפלסטיני ותושבי ירושלים, שמנהלים קרב אמיתי בהגנה על מסגד אל-אקצא".