הלחץ במפלגת רע"ם, לפעול בצורה "דרמטית" יותר בתגובה לעימותים בהר הבית, נמשך. בהמשך להקפאת חברותם בקואליציה, במפלגה מתכננים להציג שורת דרישות בפני ראש הממשלה, נפתלי בנט, בתמורה לביטול המהלך, כך דווח הערב (שני) בחדשות 12.

המטרה הבוערת מבחינתם, כך על פי הדיווח, היא התחייבות לשמירה על הסטטוס קוו באל-אקצא ובמקומות הקדושים ומניעת תפילת "גורמים קיצוניים" במרחב, בדגש על אלו היהודים. בהמשך, במפלגה ידרשו מתווה מוסכם ליישום תוכנית החומש הכלכלית של החברה הערבית ולזרז את העברת התקציבים. הם דורשים כי בתוך שנה ייושם המתווה ובנוסף, כי תגובש תוכנית ליישום החלטות הממשלה בנגב וזירוז ההכרה בכפרים שאושרו. 

ברע"ם אף מתכוונים לעמוד על כך שתתקבל התחייבות בכתב מראש הממשלה, למתן פתרונות לסוגיות ה"תקועות" בסמכותה של שרת הפנים, איילת שקד, בדגש על תכנון ובנייה. לבסוף, הם מבקשים לתגבר את איסוף הנשק מהחברה הערבית.

נזכיר כי אמש, בצל העימותים בהר הבית, מועצת השורא של התנועה האסלאמית החליטה כי רע"ם תקפיא את חברותה בכנסת ולא רק בקואלציה. בנוסף, היא תפתח במשא ומתן מול שאר המפלגות הערביות בכנסת להכרזה על התפטרות של כל הנציגות הערבית מהכנסת במחאה על "התוקפנות הישראלית על המסגד אל-אקצא". זאת, לאחר שהמועצה דנה "בהשלכות האירועים במסגד אל-אקצא". המהלך הגיע בתיאום עם ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד.