שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושולו, הודיע היום (שלישי) כי הנשיא רג'יפ טאיפ ארדואן ישוחח עם נשיא המדינה, יצחק הרצוג. השיחה בין השניים תתקיים לאור המתיחות בין ישראל לירדן, ובין ישראל לפלסטינים, לאחר המהומות שהתרחשו בהר הבית ביום שישי, וברקע שיגור הרקטה אמש לעבר יישובי העוטף.

בתוך כך, ארדואן שוחח בטלפון עם עבדאללה מלך ירדן, ואמר: "הפעולות הישראליות מול הפלסטינים במהלך חודש הרמדאן מצערות ומדאיגות". בציוץ בחשבון הטוויטר של ארדואן נכתב כי "במהלך השיחה השניים הסכימו על שיתוף פעולה דו צדדי, למען צעדים שיעזרו להבאת שלום לאזור". הוא איחל לעבדאללה החלמה מהירה מהניתוח שעבר.

עימותים בהר הבית (צילום ארכיון: ג'מאל עוואד, פלאש 90)
עימותים בהר הבית (צילום ארכיון: ג'מאל עוואד, פלאש 90)

בתוך כך, שר החוץ יאיר לפיד, קיים הבוקר הערכת מצב מדינית, זאת בשל המצב המתוח מול ירדן. במהלך הדיון הוצגה תמונת מצב מודיעינית ומדינית. לפיד הנחה להיערך לימים הקרובים, להמשיך בשיחות בכל הדרגים המדיניים להרגעת הרוחות ולהדגשת המאמצים של ישראל לאפשר חופש פולחן לכל הדתות. כמו כן, בדיון הוצגה ההערכות לכינוס מועצת הביטחון של האו"ם, ולפיד הדגיש את עיקרי הפעילות הנדרשת מול השותפים בהעברת מסרי ישראל. בשל המתיחות, הוא החליט לקצר את חופשתו, ויישוב לישראל כבר הלילה.

לאור המתיחות השר לפיד החליט לקצר את חופשתו וישוב לישראל כבר הלילה.