יובל פליקס, אזרח ישראלי בן 61, נרצח בשבוע שעבר בעיר אוטרכט בהולנד, ככל הנראה במהלך שוד אלים, כך לפי הדיווחים בתקשורת המקומית. ממשרד החוץ הישראלי נמסר כי הם מכירים את המקרה: "אנחנו בקשר עם המשפחה ומסייעים בהעברת הגופה לישראל", נמסר. 

על פי הדיווחים בהולנד, שניים נעצרו בחשד למעורבות ברצח - בן 40 ובן 51. מהחקירה עלה כי התוקפים גנבו מהקורבן כרטיס אשראי שהיה בדירתו, ולפי החשד ניסו למשוך באמצעותו כסף. לאחר שלא הצליחו חזרו שוב לדירתו של הישראלי במטרה להשיג את הקוד הסודי של הכרטיס. 

עוד דווח כי שכניו של הישראלי שמעו זעקות באותו ערב, ואדם שהיה בקשר איתו היה זה שמצא אותו קשור לכיסא בדירתו ללא רוח חיים. והחקירה העלתה שהוא לא מת מוות טבעי. 

השכנים תיארו את הנרצח כאדם נחמד מאוד וידידותי. "הוא לא היה יכול לפגוע בזבוב, הוא היה אדם מתוק, תמיד אמר שלום ושאל מה שלום הילדים. כואב לי שהוא היה קורבן של מעשה כה נורא", סיפרו. 

בתקשורת ההולנדית דווח בנוסף כי שני החשודים היו מעורבים בפריצות לבתי עסק בשכונה, בין היתר למסעדה יוונית בקניון סמוך. המשטרה המקומית ביקשה סיוע מהציבור בפענוח הרצח, וביקשה מעדי ראייה ומחזיקי צילומי אבטחה לפנות אליה. 

לפי הידוע פליקס נמצא כבול בדירתו כבר ביום חמישי שעבר. "כולם פה מזועזעים", סיפר לוואלה! רב חב"ד באוטרכט, הרב אריה היינץ, שהיה מי שבישר למשפחה בארץ על הטרגדיה אחרי שחבר של המנוח התקשר והודיע לו על הטרגדיה.

"הוא היה אדם רגיש, והכרתי אותו שנים ארוכות", המשיך. "בשנים האחרונות הוא היה בא אלינו לבית חב"ד ולבית הכנסת ואהבו אותו מאוד". הרב היינץ הוסיף שבסיוע חברה קדישא אמסטרדם תועבר בקרוב גופתו לישראל.