יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ איתן גינזבורג, סרב לבקשת ח"כ עמיחי שיקלי לזמן את ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת הפנים איילת שקד לדיון על הכרזתו כפורש בשבוע הבא. במכתב שנשלח לח"כ שיקלי נכתב כי אין אפשרות לזמן את השניים כעדים מכיוון ש"הוועדה לא מתנהלת כבית משפט". 

עוד נכתב כי "הוועדה אינה מזמנת שרים וחברי כנסת לשמש כעדים על מנת להוכיח טיעונים הנשמעים בדיון, ולא מתקיימות בה חקירות. כמו כן, ובהתבסס על ניסיון העבר, איני מוצא כל צורך בקביעת ימי דיונים נוספים, ואבקשכם כבר כעת להכין את טיעוניכם כך שישמעו בישיבה אחת, אשר יכול כי תהיה ארוכה". ח"כ גינזבורג הבהיר כי בכוונתו לנהל את הישיבה באופן שיאפשר "לחה"כ שיקלי זכות טיעון תוך הפקדה על קיום דיון ענייני ומסודר".

בסביבתו של ח"כ שיקלי סיפרו כי הוא פנה לגינזבורג ברמה הפורמלית וגם ברמה החברית והזכיר לו כי מדובר בתקופת החגים ועל כן ביקש כמה ימי היערכות נוכח העובדה כי בדיון מבקשים לשלול את יכולתו להתמודד בבחירות, אולם הוא סורב.

כזכור, שיקלי העביר בקשה לוועדת הכנסת לדחיית הדיון על הכרזתו כפורש. במכתב שהועבר מטעמו לחבר הכנסת ניר אורבך, תקף שיקלי את בנט: "איננו מלך או סולטן, וחרף רצונו לפגוע ולהרע, אין בכך כדי לבטל זכויות יסוד, ובכלל זה את כללי הצדק הטבעי האוגדים בתוכם גם את זכות הטיעון".

עוד צוין במכתב כי 12 ימים בלבד ממועד קבלת האסמכתאות הם בלתי סבירים בעליל, ו"פוגעים פגיעה אנושה, חסרת סבירות ובלתי מידתית בזכות הטיעון של חבר הכנסת. כאשר מדובר בפגיעה בשמו של איש ציבור ו/או נבחר ציבור, אזי זכות הטיעון חובה שתהא רחבה ככל הניתן", במכתב עולה כי לאור סיבות אלו יש לדחות את הדיון ב-30 ימים, כך שיתקיים לאחר ה-25 במאי.