ח"כ עידית סילמן שפרשה לאחרונה מהקואליציה נפגשה היום (רביעי) בקריה בתל אביב עם יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ. מדובר באישיות הבכירה הראשונה מתוך הקואליציה שעמה סילמן נפגשת מאז פרישתה.

גורם בכחול לבן אמר כי זוהי "פגישה שנקבעה עוד לפני שפרשה ונדחתה בגלל הפיגוע,. בזמנו גנץ רצה להיפגש כדי לנסות לעזור בדברים שבסמכותו, והיום רצה לבחון אפשרות המשך שיתוף הפעולה איתה להמשך קיום הממשלה. בנט הכיר וידע על קיום הפגישה. לא נדון כלל עניין של ממשלה חליפית".

כזכור, לאחרונה פורסם כי יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, שוחח עם גנץ במאמץ למנוע בחירות ולהקים ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית. לוואלה! נודע כי השניים קיימו לפחות שתי שיחות, וגפני בחן במהלכן אפשרויות להקמת ממשלה יחד עם גנץ. יו"ר כחול לבן דחה את ההצעות. לפי גורם פוליטי, "גפני יזם את השיחות עם גנץ בידיעת בכירי הליכוד אך לא על דעתם".

גורמים בליכוד האשימו את גפני בכך שהוא מסכל את המהלך להפלת הממשלה. לדבריהם, גפני העביר מסר נחרץ, בגיבוי של המנהיג הרוחני הרב גרשון אדלשטיין, לפיו הוא לא מוכן ללכת לבחירות.

לאחר הודעתה של סילמן על פרישה מהקואליציה, אמר גפני כי סיעות הימין באופוזיציה צריכות להחליט בהובלת איזה מועמד כדאי להרכיב את הממשלה: "צריכים לעשות חשבון נפש מי הכי ראוי ומי יש לו הכי הרבה סיכוי להרכיב ממשלה במיידי, ללא צורך בהליכה לבחירות".