בצל המתיחות הביטחונית בירושלים: נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן אמר היום (רביעי) כי טורקיה תשמור על קשריה עם ישראל למרות תקריות אל-אקצא, משום ש"יחסים חזקים עם ישראל הם המפתח להגנה על זכויות הפלסטינים". הוא גם אומר ש"ישראל היא שחקן חשוב באזור שאי אפשר להתעלם ממנו".

כזכור, אתמול שוחח ארדואן עם נשיא המדינה יצחק הרצוג ברקע המתיחות הביטחונית בימים האחרונים. מבית הנשיא נמסר כי השיחה התקיימה בהמשך לפנייתו של נשיא טורקיה והיא התקיימה ברוח טובה ובפתיחות.

עוד נמסר כי הרצוג הדגיש כי "בניגוד למה שנטען בדיווחים שקריים, מדינת ישראל מקפידה לשמור על הסטטוס קוו ועל חופש הפולחן, במיוחד בתקופה זו, על מנת שבני כל הדתות יוכלו לחגוג את החגים בבטחה - יהודים, מוסלמים ונוצרים, כפי שגם הבהיר בפגישתם בטורקיה ובביקורו בירדן בחודש שעבר".

עוד הוסיף הנשיא, כי "אל לנו להקשיב לקולות הסתה ותעמולה שקרית, וכי הציבור נושא את עיניו למנהיגי האיזור ומצפה מכולנו לגלות אחריות ולהביא להרגעת הרוחות בימים המקודשים לכלל הדתות והאמונות במרחב . הנשיא ביקש להדגיש שעלינו לגנות אלימות מכל סוג, וציין במיוחד את המקרה בו הותקפו יהודים בדרכם לתפילת החג בכותל המערבי".

השניים סיכמו כי ימשיכו ויעמדו בקשר שוטף וגם בעת מחלוקות, וזאת במטרה להביא להרגעת הרוחות וחיזוק היחסים בין המדינות. כמו כן, נשיא טורקיה בירך את הרצוג והעם היהודי בברכת חג שמח.

מטעמו של הנשיא הטורקי נמסר כי בשיחתם הם דנו בנושאים אזוריים וביחסים בין המדינות. "עצובים מאוד מהעובדה שיותר מ -400 פלסטינים נפצעו ו -18 בני אדם, בהם ילדים, קיפחו את חייהם באירועים שהתרחשו בגדה המערבית ובמסג'יד אל-אקצא מתחילת חודש הרמדאן". 

עוד נכתב כי "העובדה שקבוצות קיצוניות פשטו למסגד אל-אקצא לאחר תפילת שחרית אתמול ושלשום, התמונות הקשות וההסלמה גםבעזה הגבירה את עוגמת הנפש. את החגים צריך לחגוג באווירה חגיגית, התמונות הללו, שנתקלים בהן מדי שנה בגלל כמה רדיקלים, גורמות לתגובות מוצדקות בעולם האסלאמי כולו".

"ברצוני להדגיש שוב את ההכרח שלא לאפשר פרובוקציות ואיומים שיפגעו במעמדו ורוחניותו של אל-אקצא. חוזר על קריאתי לכולם לעשות את מירב המאמצים לשמור על הרוחניות והקדושה של המקום והימים המבורכים האלה", סיכם ארדואן.