ראש הממשלה, נפתלי בנט, התראיין היום (רביעי) אצל רן בנימיני ויגאל גואטה בכאן רשת ב', והתייחס בפתח דבריו למצב הביטחוני המתוח: "אנחנו מנהלים את התקופה באחריות ובנחישות. השנה יצא שפסח נפל על הרמאדן ונערכנו לזה. הפלסטינים מובילים קמפיין הסתה שקרי שאנחנו מונעים תפילות, אין לזה שחר, ואני קורא למדינות השכנות שלנו לגלות עמידות מול השקרים".

"בכל שנה, בימים הסוגרים של הרמאדן, המוסלמים ישנים למעלה בהר הבית, זה היה מתווה נתניהו. אין שום שינוי ממה שהיה, אחרי הרמאדן הוא ייפתח", אמר בהתייחסו להחלטה לסגור את הר הבית ליהודים, והוסיף כי "לא צריך ללמד אותי על החיבור שלנו לירושלים, לא בכדי עמדתי מול נשיא ארה"ב ועמדתי מול הרצון להקים קונסוליה, מה שקודמי כבר הסכים. בין זה לבין משחקים פוליטיים... להקים לשכה פרלמנטרית בשער שכם, אני אומר את זה וזה נשמע הזיה".

על צעדת הדגלים, אמר בנט כי "כראש הממשלה לא אסכן את חיי חיילי צה"ל בשביל פרובוקציה של בן גביר או סמוטריץ'. עמדתי על זה שמצעד הדגלים יתקיים כמדי שנה ביום ירושלים, אבל לא אתן להפוך את חיי החיילים שלנו למשחק של פוליטיקאים לא אחראיים. כל מי שרוצה לעשות פרובוקציות ולהדליק פה את האזור, אני עומד נחוש מולו".

בתשובה לשאלה על הטענות בדבר לחצים מצד מועצת השורא של התנועה האסלאמית ורע"ם, ענה בנט: "לחדר הקבינט הביטחוני לא חודר גרם של פוליטיקה. זה דבר מקודש, כולנו יכולים להתווכח אבל לגופו של עניין. אחת ההחלטות הראשונות שקיבלתי הייתה להפסיק את מזוודות המזומנים לחמאס".

 "מי שרוצה להוביל את המדינה לתוהו ובוהו  - הציבור יבוא איתו חשבון"

"מי שרוצה לעשות אחר כך משהו פוליטי שיעשה, אני לא שולט בזה ועושה את ההפרדה. אבל אני אומר לכולם - מה שעומד פה על הפרק זה לא ממשלה, אלא ישראל בצומת דרכים - האם נידרדר לימים של כאוס ושיתוק כשכל המדינה בערה, או כולם עכשיו שמים את טובת המדינה מעל הטובה המגזרית שלהם, ימין, שמאל או החבר'ה של מנסור. לא אקבל מאף אחד אולטימטומים. מי שרוצה להוביל את המדינה לתוהו ובוהו  - הציבור יבוא איתו חשבון".

על יו"ר רע"ם אמר בנט כי "מנסור עבאס הוא אדם שונה מהחברה הערבית, מנהיג שאומר שהוא מכיר במדינת ישראל כמדינת הלאום היהודי ועושה מהלך היסטורי פוטנציאלי. אבל המבחן עדיין לפני רע"ם - האם יזנחו את המשימה באמצע או שיאחזו בהזדמנות וידאגו לחינוך וכלכלה טובים יותר?".

מנסור עבאס ונפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מנסור עבאס ונפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בנושא המשבר בקואליציה ופרישתה של ח"כ עידית סילמן אמר כי "כל אחד מבין שבעת הזו זה לא הזמן להרוויח נקודות על דת ומדינה. זה הזמן לצייץ על חמץ או על תחבורה ציבורית בשבת? אני מודה שזה מורכב, זה לא קל, אבל זה המבחן. המבחן האמיתי הוא לא סדנאות של צו פיוס אלא לשבת ביחד, אנשים שונים שכולם אוהבים את מדינת ישראל".

אתמול טיילתי וניגשו אליי ואמרו לי 'תחזיק את הממשלה'. מי שרוצה לחזור לימים האפלים שכל המדינה משועבדת לחקיקה למען אדם אחד... שברו את עידית סילמן, עכשיו מנסים לשבור את אורבך. ידעתי על הפגישה של סילמן וגנץ. אני רוצה להאמין שהיא יודעת איזה נורא זה לדרדר בחזרה את המדינה. עצוב לי שאותם אנשים שרדפו אחריה, זה לא נכון להתמסר אליהם. אני יכול להבין למה הא נשברה כי זה באמת היה בלתי נסבל, אני אפילו לא כועס. יש מכונת רעל מתוזמנת על ידי אנשים שלא מפעילים מחאה אלא אלימות", הוסיף.

עוד אמר בנט כי "אני מאמין בממשלה הזאת למרות שלא תכננתי אותה. כשהייתי מכין מבצעים בצה"ל היו שואלים אותי 'מה נעשה אם ירד גשם', ועניתי 'לא ירד גשם'. אין אופציה אחרת מלבד אנשים שחושבים אחרת ופועלים ביחד".

בריאיון לגלי צה"ל, סרב ראש הממשלה להתייחס לשאלה האם השרה איילת שקד "נתנה מילה" שהיא נשארת איתו, ואמר כי "בחירות הן אסון למדינה, אני לא מתעסק בדבר הזה - אלא במה שטוב למדינת ישראל. עד כה השקעתי 100% מזמני בכך, עכשיו אני צריך לעסוק בפוליטיקה מדי יום כדי לקיים זאת".

"ירשתי מדינה שבורה ורעועה"

בהמשך, התייחס למשבר הדיפלומטי: "המצב היום הרבה יותר טוב, הקמנו מערך הסברה לאומי, כל הגופים מתאומים, תגובות מהירות, אם מישהו מספר שקר מיד מפריכים. בעולם הרחב לא קנו יותר מדי את הקמפיין של חמאס, בעולם הערבי אכן נגררו, בעיקר בעקבות אל ג'זירה שמספר שקרים. אני אכן מאוכזב מחלק משכנינו. אני מבין שהם תחת לחץ אבל מנהיגות זה לעמוד בלחץ".

"הרשות הפלסטינית לאורך כל הדרך מעודדת הסתה, משלמת משכורת למחבלים, לכן אני לא רואה תועלת בלהיפגש עם אבו מאזן. ברמת הארגונים הביטחוניים יש שת"פ מסוים ואיפה שזה יכול להועיל, אדרבא. לי הייתה מטרה ראשונה להחזיר את הביטחון לתושבי הדרום. ירשתי מדינה שבורה ורעועה. אני לא קבלן שיכול להגיד 'הם לא יירו רקטה', אני רק שולט במה התגובה שלנו. נגמרו הימים שראש הממשלה מסביר שזה קצר חשמלי או משהו כזה. אני וגנץ, על בלון בודד מפציצים, אבל כשיש התנהגות טובה במשך כמה חודשים אנחנו נותנים גזרים", הוסיף.

התקיפה הישראלית בעזה (צילום: רויטרס)
התקיפה הישראלית בעזה (צילום: רויטרס)

לדבריו, "אנחנו שומרים על חופש פעולה מלא בסוריה. אנחנו פועלים סביב השעון אפילו במקומות יותר רחוקים ונועזים. 30 שנה איראן מימנה שלוחים ליד הגבול שלנו, ופגענו בהם אבל איראן הייתה חסינה. שיניתי את זה, איראן כבר לא חסינה. חיזבאללה היא בסך הכל שלוח. איראן יודעת היום שהיא פגיעה".

בסיום, התייחס לסערת דבריו של שלמה גרוניך ואמר: "אני לא רוצה לתקוף אותו כי משפחתו פרסמה שהוא סובל מדמנציה. אני עד כיתה ו' לא ידעתי על אשכנזים וספרדים, עד שראיתי את ההצגה קזבלן. אנחנו יהודים, כשפוגעים ביהודי במרוקו זה אני וכשפוגעים ביהודי בפולין זה אני. לכן יש לי עיוורון בעניין הזה. אני לא מתכחש שהיו בעיות ושגיאות וכשהייתי שר חינוך ראיתי שבשלומי אין ילד אחד עם בגרות חמש יחידות. דווקא אני האשכנזי יזמתי את ועדת ביטון. אנחנו צריכים לחגוג את הגיוון ולא להתפרק לשבטים. מאחל חג שמח, תטיילו בארץ היפה שלנו ונהיה ביחד"