לקראת הדיון בוועדת הכנסת בבקשת ימינה להכריז על חבר הכנסת עמיחי שיקלי כפורש, הודיע הערב (שבת) יו"ר סיעת רע"מ, ח"כ ואליד טאהא, כי לא ישתתף בדיון.  

בשיחה עם "מעריב", הבהיר טאהא את ההחלטה ואמר כי "החלטנו כבר אז שאנחנו מקפיאים השתתפות בפעילות הקואלציה והכנסת. ההחלטה בעינה עומדת".

בשבוע שעבר, בצל העימותים בהר הבית, מועצת השורא של התנועה האסלאמית החליטה כי רע"ם תקפיא את חברותה בכנסת. בהמשך לכך, דווח כי במפלגה מתכוונים להציג שורת דרישות בפני ראש הממשלה, נפתלי בנט, כאשר המטרה הבוערת מבחינתם, כך על פי הדיווח, היא התחייבות לשמירה על הסטטוס קוו באל-אקצא ובמקומות הקדושים ומניעת תפילת "גורמים קיצוניים" במרחב, בדגש על אלו היהודים.

בהמשך, במפלגה ידרשו מתווה מוסכם ליישום תוכנית החומש הכלכלית של החברה הערבית ולזרז את העברת התקציבים. הם דורשים כי בתוך שנה ייושם המתווה ובנוסף, כי תגובש תוכנית ליישום החלטות הממשלה בנגב וזירוז ההכרה בכפרים שאושרו. ברע"ם אף מתכוונים לעמוד על כך שתתקבל התחייבות בכתב מראש הממשלה, למתן פתרונות לסוגיות ה"תקועות" בסמכותה של שרת הפנים, איילת שקד, בדגש על תכנון ובנייה. לבסוף, הם מבקשים לתגבר את איסוף הנשק מהחברה הערבית.