חבר הכנסת אביר קארה (ימינה) שוחח הבוקר (ראשון) עם גדעון אוקו וענת דוידוב ב-103FM והתייחס בפתח דבריו לחגיגות המימונה. קארה סיפר כי חגג במימונה המרכזית במשפחת אזולאי במושב שילב יחד עם ראש הממשלה נפתלי בנט שלדבריו "התקבל בחום". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

על הטענה ששרת הפנים איילת שקד חגגה עם הליכודניקים, השיב: "זה טוב מאוד, אולי אנחנו יכולים לעשות משהו עם הליכוד בכנסת או בממשלה הקרובה, שיתוף פעולה שיכול לייצר יציבות. אני חושב שבמצב הפוליטי שבו אנחנו נמצאים, ולמרות שזה משבר מאוד גדול יש גם הזדמנויות. אנחנו יכולים בחודשיים הקרובים לעבוד בשביל האזרחים. אם אפשר לעשות ביחד מימונה אפשר גם לשתף פעולה פוליטית". 

"זה אומר שחברי כנסת מקדמים משהו עבור הציבור ששלח אותם, ועכשיו אפשר באמת לקדם דברים במקום להחריף את המשבר. יש חודשיים עכשיו שבהם אפשר להעביר חקיקה לטובת אזרחי ישראל. לי דחוף לקדם את רשת הביטחון לעצמאים", הווסיף. 

לטענתו, "הייתה פה ממשלה עם 73 מנדטים שהייתה ממשלת השיתוק הלאומי, שלא הצליחה לקדם שום דבר. אולי דווקא בממשלה צרה יותר, יש הזדמנויות גדולות יותר. המוטיבציה של חלק מהאנשים שם יותר מדי גבוהה בשביל לפרק את הממשלה וללכת לבחירות. בחירות זה להזריק רעל בלבבות של אזרחי ישראל. כולם נגד כולם ובסוף לא יוצא כלום, כי נגיע לאותה תוצאה". 

כשנשאל האם יעדיף לשתף פעולה עם הליכוד כדי למנוע בחירות, ענה כי "בטח, אם תהיה ממשלה לאומית רחבה. אמרתי שהדבר הכי חשוב הוא לא ללכת לבחירות. התנאי הראשון הוא שלא הולכים לבחירות, התנאי השני הוא תמיכה ברפורמות הכלכליות והתנאי השלישי הוא שאם יש ממשלה לאומית רחבה יביאו אותה ונבחן אותה". 

אביר קארה  (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אביר קארה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"גם ראש הממשלה בנט תמך בהקמת ממשלה לאומית עם נתניהו. אנחנו כולנו אנשי ימין, אנשי המחנה הלאומי. לצערי, בצורה הקיימת אין ממשלה אחרת, אין ממשלה חלופית. לנתניהו, עם כל הדיבורים, אין ממשלה. לא הייתה לו ממשלה ארבע מערכות בחירות ולא תהיה לו ממשלה גם אם נצא לעוד 250 לופים של בחירות", הסביר. 

בסיום דבריו הוסיף כי "חברי כנסת באופן כללי צריכים להיות אחראים, יש לנו אחריות לא רק כלפי הציבור שלנו, אלא כלפי כלל הציבור הישראלי. אנחנו נמצאים בנקודה שבה אנשים צריכים לבחור מה הם רוצים לעשות בחודשיים הקרובים. אם רוצים להביא הישגים צריך לשתף פעולה".