ינון מגל ויריב אופנהיימר פתחו הבוקר (ראשון) את תכניתם ב-103FM בשיח על יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. תחילה, סיפר יריב כי נתקל בו במהלך ריצה בתל אביב: "לא ראיתי המולה גדולה סביבו. ביבי הוא כמו כוסברה, או שמאוד אוהבים או שמאוד לא. בסוף נתניהו עמד לבחירות, ורוב הציבור לא שייך לכת הזו שאתה מדבר עליה. הגוש שלך מכיל לא ציוניים כמו החרדים. גם בסקרים הכי מחמיאים, נתניהו לא עובר את השישים".

בתגובה, השיב ינון: "מאז בגין לא היה איש שהולך ברחוב ומקבל כזו אהבה, הוא סוג של כוכב רוק ואין לזה שני, אין מישהו שמתקרב לזה. ראיתי אותו בקיסריה, כל מקום שהוא מגיע 'מלך, אוהבים אותך'. זה לא קונבנציונלי". 

"אתם מנסים להציג את המזרחיות כביביסטיות"

בהמשך שוחחו השניים על דבריו של שלמה גרוניך שעוררו סערה. אופנהיימר אמר: "מדובר בגאון מוזיקלי, האלטון ג'ון של מדינת ישראל. כתב שירים כולל כאלו שמדברים על הישראליות, אני לא חושב שהוא גזען חשוך, יצאה לו בדיחה חסרת טעם".

"מה שעשיתם לגרוניך זה ניצול ציני מגוחך ועלוב, והכי עלוב במה שעשיתם - אתם מנסים להציג את המזרחיות כביביסטיות. יש מזרחים שחושבים הפוך מכם ולא אוהבים שמדברים עליהם כמו עדר. יותר קל להיות אשכנזי בישראל ממזרחי, לילד אשכנזי סטטיסטית יהיו יותר אמצעים ולכן נראה אותו יותר ביחידת 8200, זו בעיית שורש שצריך לטפל בה", הוסיף. 

מגל לא התרגש: "אתם מתחפרים, במקרה יצא שאני אשכנזי אבל אני ביביסט בבון, אני יודע איך אתם מתייחסים באמת לאנשים הללו. הכל ברור, כולנו יודעים את האמת. השיח הפרוגרסיבי הזה, כאילו אתה לא מקטלג. שמעתי את זה בשידור חי. המציאות היא לא כזו? למה כל הזמן אתם לא אומרים את האמת? תשימו את הקלפים על השולחן".

על המצב הביטחוני, אמר: "אפילו כשיורים לא מגיבים, זה לא נותן להם להתעצם. מה לדעתך חמאס עושה בהפוגה? מה גולת הכותרת? אתה לא מבין את המציאות? אתה לא מבין שחצי מעזה זה אנשים שגרו פעם איפה שהבית שלך?".

סייעה בהכנת הידיעה: מיכל קדוש 103FM