המתיחות נמשכת: משרד החוץ הירדני גינה היום (ראשון) את הגבלת המשתתפים בטקס 'שבת האור' שהתקיים אתמול בכנסיית הקבר בירושלים. 

הדובר הרשמי של המשרד, הית'ם אבו אל-פול, אמר בהצהרה כי הצעדים הישראלים נועדו להגביל את זכותם של נוצרים לגישה חופשית ובלתי מוגבלת לכנסיית הקבר כדי לקיים את הטקסים הדתיים שלהם. הוא הדגיש כי על ישראל לכבד את הסטטוס קוו ההיסטורי והמשפטי בירושלים ואת המקומות הקדושים בה, וכן להפסיק את ההגבלות.

בתוך כך, שר החוץ יאיר לפיד קיים הערכת מצב מדינית ודיון הסברה בעקבות ארועי הר הבית, המצב הבטחוני בישראל והערכות לתקופה הקרובה. בהערכת המצב השתתפו מטה ההסברה הלאומי ובכירים בכוחות הבטחון משטרה, צה״ל, מל״ל, שב״כ, משרד החוץ, משרד הבטחון ושב״ס.

שר החוץ יאיר לפיד בהערכת מצב לאור אירועי הר הבית, יוסי פונס, לע״מ

כזכור, העימותים בהר הבית בשבוע האחרון במסגרת חודש הרמאדן עוררו זעם ציבורי בירדן. בסוף השבוע התקיימה צעדה מול מסגד אל-חוסייני בעמאן במחאה נגד ישראל. המפגינים אף דרשו מהממשלה לגרש את שגריר ישראל מהמדינה. עוד דווח כי כל נציגי המפלגות הירדניות השתתפו בצעדה שהתקיימה.

זו היא אינה הודעת הגינוי הראשונה של ירדן לעבר ישראל בתקופה האחרונה, שכן לפני שלושה שבועות משרד החוץ הירדני פרסם הודעת גינוי נוספת על ישראל בעקבות "ההסלמה הישראלית בשטחים הפלסטיניים, והמשך כניסתם של הקיצונים למסגד אל-אקצא ולהר הבית תחת הגנה מצד המשטרה הישראלית", כך לדבריהם.