בהמלצת בג"ץ: ח"כ עמיחי שיקלי משך את העתירה שהגיש לבג"ץ בה דרש לחייב את ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת הפנים איילת שקד להשתתף בדיון בוועדת הכנסת שייערך מחר בעניין הכרזתו כפורש ממפלגת ימינה. 

את ימינה ייצג בדיון השר לשירותי הדת , מתן כהנא, שהציג את כל הטענות כנגד שיקלי. ניר אורבך המשמש יו"ר ועדת הכנסת, הודיע מבעוד מועד כי לא ינהל את הדיון משום שיש בזה ניגוד עניינים. יתרה על כך: לאור פטירת אמו, אורבך כלל לא יגיע לדיון ואת מקומו מטעם ימינה תמלא ח"כ שירלי פינטו

מקורבי שיקלי טוענים שתוצאת ההדיון הייתה ברורה להם מהרגע הראשון. טוענים כי לא אפשרו לעו"ד של שיקלי, גיא בוסי להביא את עמדת מרשו ולא נתנו לו להביא את טיעוניו.

על חבר כנסת המוכרז כפורש מוטלות סנקציות פוליטיות קשות. הוא לא יוכל להתמודד בבחירות הבאות במסגרת מפלגה שהיתה מיוצגת בכנסת היוצאת, הוא לא יכול להתמנות באותה כנסת לשר או לסגן שר, הוא לא יצורף לסיעה כלשהי בתקופת כהונתה של אותה הכנסת והוא לא יהיה זכאי למימון מפלגות.

"ממה בנט מפחד?": שיקלי נערך לדיון בבג"ץ וחושף כי הוצעו לו תפקידים מחוץ לכנסת

מוקדם יותר היום מפלגת ימינה הגישה את תגובת ראש הממשלה בנט לעתירה שהגיש שיקלי, בה נכתב כי מדובר ב"עתירה שנולדה בחטא" וכי ההחלטה להכריז עליו כפורש התקבלה "אחרי שפעל באופן אקטיבי לנסות להמריד חברי סיעה נוספים". 

"ההחלטה להכריז על העותר כפורש התקבלה אחרי שידוע היה שהעותר פעל באופן אקטיבי על מנת לנסות להמריד חברי סיעה נוספים ואחרי שהמשיך להצביע עד סיום מושב החורף של הכנסת, בחודש מרץ, כנגד עמדת הסיעה במאות הצבעות", נכתב בתשובה שהגישה המפלגה לבג"ץ עליה חתום שר הדתות וחבר המפלגה מתן כהנא.

"עתירה זו, אשר נולדה בחטא ואשר כל מטרתה הינה לחבל בעבודתה של ועדת הכנסת ובקבלת ההחלטה המתבקשת על הכרזתו של העותר כעל פורש מסיעתו - הינה עתירה משוללת כל תום לב, מסתירה ומצניעה את התנהלות העותר לאורך החודשים האחרונים. ברור כי לא ניתן להסכים עם אופן התנהלותו משוללת תום הלב של העותר ועם ניסיונו הנואל להציג מציאות אלטרנטיבית ומדומיינת בפני בית המשפט הנכבד". 

"כפי שהוצג בהרחבה לעיל, אין ולא יכול להיות חולק כי ההחלטות שהתקבלו על ידי ועדת הכנסת תואמות את הדין והן סבירות באופן שאינו מקים עילת התערבות לבית המשפט הנכבד. נוכח האמור לעיל, מתבקש בית המשפט הנכבד לדחות את העתירה וכן לחייב את העותר בהוצאות משפט, בצירוף שכר טרחת עו"ד ובתוספת מע"מ כדין", נמסר לסיכום.

עו"ד עמיחי ויינברגר ועו"ד עדי סדינסקי-לוי המייצגים את ראש הממשלה נפתלי בנט מסרו בתגובה: "כצפוי לא היה מקום לדון בעתירה ולא בכדי היא נדחתה, לאור המלצת בית המשפט. נכון וראוי היה כי מי ששם את יהבו בפיו ובהצבעותיו יתמודד עם השלכות העניין אל מול ועדת הכנסת. חה"כ שיקלי מנסה לשים עצמו מרטיר, אך מבלי לשאת במחיר - ואת זה לא ניתן לקבל".