בצל העימותים המתמשכים בהר הבית, בין מתפרעים ומפרי הסדר לכוחות הביטחון, שר החוץ יאיר לפיד ערך היום (ראשון) תדרוך לכתבים זרים. שר החוץ אמר כי "בשלושת השבועות האחרונים נעשה ניסיון מסוכן בירושלים. ארגוני הטרור ניסו לחטוף את מסגד אל-אקצא בזמן הרמדאן, כדי לגרום להתפרצות אלימה בירושלים שתהפוך לעימות אלים בכל המדינה".

שר החוץ לפיד הוסיף כי "ישראל אפשרה במהלך הרמדאן למאות אלפי מוסלמים לעלות להר הבית ולהתפלל במסגד. למרות הפרובוקציות של ארגוני הטרור, למרות הניסיונות לייצר אלימות, עשינו ואנחנו עושים הכל כדי לאפשר תפילות שקטות. ישראל מחוייבת לסטטוס-קוו בהר הבית. אין שינוי, לא יהיה שינוי, אין לנו שום תוכניות לחלק את הר הבית בין הדתות. אנחנו קוראים למוסלמים מתונים, למדינות האסלם, לפעול נגד הפייק ניוז, ולעבוד יחד אתנו כדי לשמר את האינטרס המשותף לכולנו – שימור הסטטוס קוו והרגעת הרוחות".

עימותים בהר הבית (צילום: רויטרס)
עימותים בהר הבית (צילום: רויטרס)

לפיד הדגיש כי "למעשה, ההפרעה היחידה לתפילה שנערכה אתמול הייתה עצרת של חמאס שהתקיימה בהר הבית. פעילי חמאס עמדו שם וקראו בגלוי לרצוח יהודים. זו תפילה של החמאס - קראיה אנטישמית לטבח חפים מפשע".

לאחר מכן, התייחס שר החוץ להסלמה ברצועת עזה ולירי הרקטות לישראל ואמר: "ישראל לא תקבל ירי רקטות מעזה. יש לנו מדיניות של אפס סובלנות להתקפות על השטח שלנו. בגלל ירי הרקטות קיבלנו את ההחלטה שלא לאפשר לעובדים מעזה להיכנס לישראל היום. בעזה, כמו בירושלים, חמאס מתעלל בעיקר באנשיו. לפני הרמדאן הודענו שאם התקופה הזו תעבור בשקט, נכפיל את מספר היתרי העבודה מעזה ל-20 אלף".

עימותים בהר הבית (צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90)
עימותים בהר הבית (צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90)

כזכור, ביום חמישי האחרון, נפגש שר החוץ לפיד עם עם משלחת מטעם מחלקת המדינה האמריקאית. לפיד אמר אחרי הפגישה כי: "מדינת ישראל מתמודדת עם טרור איסלאמיסטי קיצוני שכל מטרתו היא לזרוע אלימות פחד וכאוס".

"אנחנו קוראים לכל המנהיגים באזור לפעול ולהתבטא באחריות על מנת להרגיע את הרוחות. ישראל שומרת ותשמור גם בעתיד על הסטטוס קוו בהר הבית ואין לנו שום כוונה לשנות אותו. אנחנו לא נקבל בשום מצב ירי של טילים מרצועת עזה על מדינת ישראל. חמאס והעולם כולו צריכים לדעת שישראל תפעל ותעשה כל מה שצריך כדי להגן על ביטחון אזרחיה", הוסיף.