ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס הערב (ראשון) לטענות נגדו ונגד משפחתו בדף הפייסבוק שלו. "מזה תקופה ארוכה יש מי שמקדם ספין 'מעון ראש הממשלה', שנועד להשחיר אותי ואת משפחתי. אם הייתי צופה תמים, שלא מכיר את העובדות, את הנהלים, ואת העבר, ייתכן שגם אני הייתי משתכנע. לתעמולה יש כח. אבל הסיפור הוא פשוט לא נכון, ולא הוגן", רשם בפתח דבריו.

"זה מנוצל כדי לפגוע בי ובמשפחתי, וביכולת שלי להמשיך לנהל כאן את המדינה. אני אומר ליריביי: תתווכחו איתי עניינית. על המדיניות שלי, על הדרך בה נלחמתי בקורונה או בטרור. אני לא חושש מביקורת, אפילו מקשיב לה כשצריך. אבל הניחו לשקרים. מול מכונת שקרים צריך להציג את האמת", הוסיף. 

בהתייחסו לטענות נגד הבנייה בביתו הפרטי ברעננה, רשם ראש הממשלה בין היתר כי "עם חילופי ראשי הממשלה, הובהרה עמדתנו מזה מספר שנים כי במעון בבלפור נדרשות התאמות ביטחוניות על מנת לאפשר מגורי ראש ממשלה במקום, וזאת בשים לב לעובדה שחלק מאלה אינם יכולים להיות שעה שראש הממשלה מתגורר במעון. הליך העבודות במעון מתבצע ביוזמת ובהנחיית שב"כ".

מנגד, רה"מ אישר את הטענות על כך שאבטחת הבית ברעננה גרמה לעוגמת נפש רבה לשכנים, וכתב כי "לצערי, זו טענה מדויקת. אני אומר זאת בכאב רב. השכנים שלי ודיירי השכונה אכן סובלים בגלל היקף האבטחה. שוחחתי עם מספר שכנים והם תארו לי את הקושי: הרחוב כבר לא נראה כמו רחוב, שגרת החיים נפגעה מאוד וכל מכונית תועה או אורח הם בבחינת חשודים. אנחנו מנסים להקל עליהם, ואמשיך לנסות".

משפחת בנט (צילום: אריאל זנדברג)
משפחת בנט (צילום: אריאל זנדברג)

 על הטענות שעלו בתחקיר שפורסם בחדשות 13, ולפיו ההוצאות של משפחת בנט מסתכמות בסך של כ-50 אלף ש"ח לחודש בממוצע, מתוכם כ-11 אלף ש"ח להזמנות מזון ו-15 אלף ש"ח לרכישה בסופרמרקטים, נכתב כי " דווקא בגלל שאני מתגורר בבית אחד, ובגלל שאנחנו לא מעסיקים אפילו מחצית מאנשי הצוות שהחזיקה משפחת נתניהו, ההוצאות דווקא פחתו משמעותית. נכון, במקום להחזיק שתי מבשלות במשמרות, אנחנו מזמינים לעתים אוכל במשלוח. זה כנראה פחות בריא ואני מסכים שקל להוציא את זה מהקשר, אבל בסיכומו של דבר זה זול בהרבה".

בסיום, תקף בנט את בנימין נתניהו וכתב: "יש כאן מהלך לצייר את כולם כמושחתים. אבל אני לא ביבי, גילת היא לא שרה, ילדיי אינם יאיר. המספרים לפניכם. ההוצאות של בית ראש הממשלה פחתו באופן דרמטי בתקופתי. הניסיונות להציג אותי כנהנתן פשוט מצחיקים". 

בתגובה, נמסר מהליכוד: "כשהממשלה שלו קורסת – בנט יורד מהפסים ותוקף בשקרים ובהשמצות את רעייתו וילדיו של ראש הממשלה לשעבר נתניהו. כראש ממשלה, גם כשהיה נתון למסע רדיפה והשמצות אכזרי נגדו ונגד משפחתו במשך למעלה מ-20 שנה, נתניהו לא הוציא תגובה כזו שמסיתה נגד ילדיו או רעייתו של יריב פוליטי".

"בנט ירד לשפל המדרגה. הוא איבד את העשתונות בגלל תחקיר אחד של עיתונאית שעשתה את עבודתה נאמנה וביקרה את הממשלה. כנראה שהוא התרגל רק לתקשורת מלטפת. שום פוסט שקרי ובכייני לא יסביר מדוע בנט החליט לבזבז 50 מיליון שקלים מכיסם של אזרחי ישראל על שיפוץ ביתו הפרטי ברעננה – ללא אישור ובניגוד לחוק. יואיל בנט לפתוח את ביתו לציבור כדי שכולם יוכלו לראות את היקף השיפוצים, עבודת הנגרות, המרתף החדש, הפרקטים, המסכים ועוד – דבר שמשפחת נתניהו מעולם לא עשתה בביתה הפרטי".