חובבי כלבים? מגדלים את "חברו הטוב ביותר של האדם" אצלכם בבית? יכול להיות שבקרוב זה יעלה לכם כסף רב משחשבתם: חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב הגישו הצעת חוק חדשה, לפיה כל אדם שיגדל כלב בביתו יאלץ לשלם 3,500 שקלים, מדי שנה, כ"אגרה סביבתית".

על פי הצעת החוק, אשר מוצעת כתיקון ל"חוק הסדרת הפיקוח על כלבים", מבקשים חברי הכנסת להטיל 'אגרה סביבתית' על מי שמגדל כלב אחד, או יותר, בביתו. מלבד 3,500 השקלים שיאלץ בעל הכלב לשלם על כלבו הראשון, כל כלב נוסף יביא לתשלום אגרה שנתית של 7,000 שקלים. על פי ההצעה, האגרה הסביבתית תועבר לקרן ייעודית שתוקדם במשרד החקלאות, ותשמש לקידום הטיפול בחיות הרחוב.

מי שפחות התלהב מהצעת החוק החדשה הוא חבר הכנסת יוראי להב הרצנו, ששיתף את מסמך ההצעה בטוויטר והגיב: "אתמול אימצנו כלב והיום אני לומד על הצעת חוק הזויה, שרוצה לקנוס באלפי שקלים מי שמגדל כלב, במסווה של מאבק במשבר האקלים. ח״כ גפני ומקלב, מי שמתייחס לכלבים כנטל סביבתי לא מבין את המשמעות, לא של משבר האקלים ולא של טיפול בבע״ח. מציע שתתחילו בשינוי הרגלי צריכה (א״א פלסטיק חד"פ). משם נתקדם".

יעל ארקין, מנכ"לית "תנו לחיות לחיות" בתגובה: "מדובר בהצעת חוק הזויה ואכזרית. אלפי כלבים מומתים על ידי הרשויות מדי שנה, אלפים נוספים ממתינים למאמצים בהסגרים ובבתי המחסה, רבבות משוטטים בשטחים הפתוחים. הפתרון לבעיית ריבוי הכלבים בישראל הוא לא בקנס על מי שמציל אותם, אלא בהפסקת ההרבעה, המכירה והייבוא של כלבים "טהורי גזע", ובעיקור וסירוס של כלבים בבעלות ושל כלבים משוטטים".