דוד שרן, שכיהן כראש הסגל של בנימין נתניהו בעת שכיהן כראש ממשלה, שוחח הבוקר (שני) עם אראל סג"ל ב-103FM על מנת להתייחס לתחקיר ההוצאות של משפחת בנט, מאז נכנס לתפקידו כרה"מ. כמו כן, שרן חשף כי בזמן כהונת נתניהו "חלק מקווי הטלפון היו מוקלטים, אני לא חושב שראש הממשלה ידע".

כאמור, סג"ל שאל את שרן על חשיפת בן כספית, כי מאז 2009 הוקלטו השיחות בלשכת רה"מ, וכעת לא יודעים מה לעשות עם המידע: "הפרסום הזה הוא מוזר. ישבתי בלשכה, שנת 2015, אני מקבל שיחת טלפון מקצין הביטחון במשרד רה"מ ששואל אותי אם אני מאשר להמשיך להקליט את הטלפונים של ראש הממשלה. שאלתי 'מה זה להמשיך? מי נתן אישור אי פעם להתחיל?'".

"זו האזנה לא חוקית, הם לא יודעים מה לעשות עם זה. קראתי ליועץ המשפטי לממשלה, אז זה היה אביחי מנדלבליט, הסברתי לו את המצב הוא הזדעזע. הנוהל נעצר מיד", סיפר ראש הסגל של נתניהו.

עוד הוא ציין כי "יכול להיות שבעבר נתנו אישור ואף אחד לא בדק אם צריך להמשיך לקיים. כשאני נכנסתי לתפקיד, מעולם בחפיפה לא נאמר לי שיש דבר כזה. במקרה שאלו אותי אם אני מסכים להמשיך אז פניתי לגורמים רשמיים. משרד ראש הממשלה מקליט אותו ולא מעדכן? כי יש אישור ישן, זו הפקידות. אף אחד לא בודק".

דוד שרן (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)
דוד שרן (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

כאמור, שרן פתח את השיחה עם סג"ל בהתייחסות לנושא הלוהט של הימים האחרונים - תחקיר ההוצאות על משפחת בנט, כמו גם על נושא מגוריה של משפחת בנט ברעננה, ולא במעון הרשמי בבלפור: "יש חוק בישראל והוא מאוד פשוט - כל משרדי הממשלה הם בירושלים, כולל המעון הרשמי. בנט, שהציג עצמו ימני, הוא הראשון בהיסטוריה שפוגע בבירת ישראל ומעביר אותה לרעננה".

"השאלה הנשאלת היא אם הוא עשה את זה באופן חוקי - ברור שלא. ועדת הכספים של הכנסת, זה המקור המשפטי היחיד. ברגע שיועץ משפטי ויועצת משפטית של משרד רה"מ מחליטים על דעת עצמם לתת איזושהי חוות דעת שמעולם לא נשמעה, והם ביודעין עושים את זה, כשפקיד מדינה עושה פעולה שהוא לא מוסמך לעשות אותה, זו הפרת אמונים, שהם מודעים לדבר הזה", תקף שרן.

"יש חוק על מעון ראש הממשלה, רק ועדת הכספים מוסמכת. מה שקרה עם השנים, בגלל הביקורת של התקשורת שהתחילה להלחיץ את היעוץ המשפטי, הוציאו הנחיה כללית שהכל צריך להיות בגבול הסביר. זה לא כתוב בחוק, כתוב חד משמעית שכל ענייני רה"מ וההוצאות הן תחת הוועדה. אז יש אנשים שמפחדים שיזמנו אותם למקומות מסוימים, או שיראיינו אותם, אז המציאו לעצמם חוקים. פקיד מדינה אסור לו להמציא את החוק, צריך לנהוג תחת החוק וכשהוא לא עושה את זה, הוא בסכנה של הפרת אמונים", המשיך ראש הסגל לשעבר.

בנושא הוצאות רה"מ טען שרן: "יש הסכם לקניית מסגרת, זה מה שעשו אצל נתניהו, כי לא רצו לבוא כל יום לוועדה על כל ארטיק. אומרים אז שיש 2,000 שקלים והוא יממש כמה שיממש. בנט ש'בא לשנות', כל פעם הטיח בנתניהו על השחיתות ובלפור ועכשיו עוטה על עצמו משקפי שמש כהים ואומר שאישרו לו".

"איך אישרו לו? אין דיון, אין מסמכים, לא הלכו לוועדה כי לא נוח? עוד יותר מגוחך שבאה לשכת בנט ואומרת שהיא בעד השקיפות. אותי לקחו לדיון אצל היועמ"ש על כל חשבונית של נייאר טואלט, שאלו אם רה"מ השתמש, אם זה פרטי או ציבורי. אני אומר בואו נראה - מר בנט, תביא את כל החשבוניות, נראה מה קנו", סיכם.

השתתף בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM