הכרזתו של ח"כ שיקלי כ'פורש': חבר הכנסת רם שפע (העבודה), התראיין היום (שלישי) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחס להצבעה שהתקיימה אתמול בנוגע לחבר הכנסת שיקלי מסיעת ימינה בו הוכרז כי הוגדר כ'ח"כ פורש'.

"הצבעתי בעד פרישתו של שיקלי", אמר חבר הכנסת שפע בפתח הריאיון, "בסופו של דבר אני מכבד את ההחלטה שלו, אך הוא הצביע נגד הסיעה שלו, אין דבר מובהק יותר מזה. הוא אמור להיות מופרש מסיעת ימינה". 

מגל הזכיר לח"כ שפע את הצבעתו נגד הצעת אישור התקציב בממשלה הקודמת, והגיב: "נכון, אני שמח שאתה מעלה את זה, כי ההבדל הגדול ביני לבין ח"כ שיקלי, שבמשך חודשים ארוכים, ולמרות שפעמים רבות הסיעה שלי הלכה בניגוד למה שהבטחנו ובניגוד למה שאני חשבתי - כל הזמן הייתי חלק מהסיעה. רוב מוחלט של ההצבעות, הצבעתי איתם והיו פעמים שהקו האדום האידאולוגי שלי גרם לי להצביע אחרת, אבל תמיד בידיעת הסיעה, גם באותו ליל חניונים מפורסם אגב, גם בהצבעה על הפגנות ועוד הרבה אחרות".

הדיון בהכרזה על שיקלי כפורש (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
הדיון בהכרזה על שיקלי כפורש (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

לאחר מכן נשאל ח"כ שפע על ההבדל בין ח"כ שיקלי ליו"ר העבודה הנוכחי, מרב מיכאלי שהצביעה בקביעות נגד עמדת הממשלה הקודמת, והשיב: "יש שני הבדלים, אחד זה ההתחייבות הברורה של מיכאלי לא לשבת עם נתניהו, לעומת שיקלי וימינה, שהכי קל לזכור שהם הבטיחו שהם לא יישבו עם לפיד, אבל הם גם הבטיחו להיות תעודת הביטוח של אזרחי ישראל כנגד בחירות חמישיות. דבר שני, בסוף ההכרזה על פורש היא החלטה סיעתית". 

"הסיפור הזה הוא לא דיכוטומי", הוסיף ח"כ שפע, "חלק מהדברים שאמר שיקלי, הוא גם הפר בעצמו - שהסביר למה צריך להקים ממשלת ימין תחילה, אבל אם לא, אז ממשלה אחרת. שיקלי הסביר שעבאס הוא רוח רעננה וצריך לשקול שיהיה שר, היו דברים. אבל כן, גם ימינה באופן מובהק הבטיחו הרבה הבטחות סותרות במסע הבחירות וחלקן הן הפרו. אבל, אני חושב שצריך לדעת שכשסיעה נבחרת לכנסת ומקימים ממשלה, יש עמדה של הסיעה, זה בסדר וזה אפילו חשוב דמוקרטית". 

כספית: "האמת שצריך להגיד היום לשיקלי זה שהליכוד הפקירו אותו". 
מגל: "איך הפקיר אותו?"
כספית: "כי הבטיחו לו הבטחות על הקרח". 
ח"כ שפע: "הם גם יכלו אתמול הרי למנות חברים לוועדה והם בחרו לא לעשות את זה".
כספית: "וגם הבטיחו שיהיו עוד פורשים ואז הם יהיו שליש. אז לא יהיו שליש". 
מגל: "זה אנחנו עוד לא יודעים, בוא נראה". 
כספית: "טוב, התחברתי, אנחנו עוד לא יודעים. צודק". 

לבסוף נשאל חבר הכנסת מהעבודה על הפרסומים של הוצאות מעון ראש הממשלה: "אני חושב שצריך לבדוק טוב אם אלה היו ההחלטות הכי הנכונות. לשכת רה"מ פרסמה השוואה לרה"מ הקודם, לא כדי להראות מה נתניהו עשה, אלא כדי להחזיר סטנדרטים קצת יותר תקינים לאיך שראש ממשלה מתנהל. אני חושב שבהקשר הזה, נפתלי בנט, בעשרות מונים הגון וטוב יותר מאיך שנהגו פה במשך הרבה מאוד שנים, ועדיין, גם פה, ראוי תמיד לעשות בדק בית".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM