סגן שרת הכלכלה אלוף (מיל') יאיר גולן (מרצ) שוחח הבוקר (שלישי) עם אראל סג"ל וטל שלו ב-103FM והתייחס להכרזתו של עמיחי שיקלי כפורש מסיעת ימינה. "איש שבא מאשפתות, גמל לבנט בצורה בזויה", תקף. 

"אני חושב שעמיחי שיקלי עשה דבר שלא ייעשה. מצד אחד, נבחר והושם ברשימה על ידי נפתלי בנט, אני חושב שמן הטבעי והמתבקש שתהיה איזושהי מידה של קולגיאליות בין חברי מפלגה. הוא החליט שהוא מסיר את תמיכתו בנפתלי בנט, אני מכבד את זה, זכותו של אדם, תפרוש מהכנסת, מה אתה נשאר בכנסת? לך הביתה", הוסיף.

כשנשאל האם צריך להפריש גם את סילמן השיב: "אני באופן עקרוני חושב שכן. יש, הייתי אומר, מידה של הגינות מתחייבת. אם בן אדם נבחר לכנסת מתוקף מפלגה מסוימת וגם אמור לשמור על איזושהי רמה של קולגיאליות עם עמיתיו, וסוטה מזה באופן חריף ובוטה, אז הייתי אומר, הנורמה הציבורית ההגיונית והמתבקשת, שאותו אדם פורש מהכנסת".

"הוא לא צריך שתהיה עליו איזושהי סנקציה. הוא צריך פשוט להגיד - 'נבחרתי על מצע מסוים, על דרך מסוימת. המפלגה שהאמנתי בה לא המשיכה בכיוון שחשבתי שהוא זה שצריך להיות, לכן אני פורש מהכנסת'", הסביר.

לדבריו, הוא הופתע מפרישתה של סילמן מהקואליציה: "השיח מולה היה מקצועי, טוב, שיח של שיתוף פעולה, אני חשתי שאנחנו מתקדמים יפה ועובדים מצוין ביחד, שיחסי העבודה בין כלל חברי הכנסת מהקואליציה מצוינים".

"ביום יום יש יחסי עבודה טובים, יש שיתוף פעולה ראוי. אני לא תומך בצעד של עידית סילמן, אבל אני חייב לומר שכיו"ר הקואליציה, בעיניי, היא עשתה עבודה טובה והיה שיח מצוין", הבהיר.

עידית סילמן בדיון על שיקלי (צילום: מרק ישראל סלם)
עידית סילמן בדיון על שיקלי (צילום: מרק ישראל סלם)

כשנשאל על טענת הפורשים כי מי שלא היה נאמן לדרכם זה דווקא ראש הממשלה נפתלי בנט, ענה גולן: "אני חושב שמה שאנחנו עשינו, ואני חושב שבהקשר הזה, ללא ספק נפתלי בנט הוא חלק משמעותי בתהליך הזה והוא גם מכהן כראש ממשלה, אמרנו, 'אנחנו רוצים כחלופה לשלטון השחיתות והסיאוב וכחלופה לימין קיצוני לאומני עם ניחוח גזעני כמעט בלתי נסבל, אנחנו רוצים להקים חלופה של ממשלת אחדות לאומית'". 

"אני חושב שזו ממשלה שהושיבה יחדיו יהודים וערבים, דתיים וחילונים, ימין ושמאל - וזה דבר ראוי מאין כמותו. זה בעיניי ההמחשה הכי ברורה של תהליך הריפוי שהממשלה הזאת מנסה לקדם עבור כל החברה הישראלית", סיכם.

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM