ח"כ שיקלי הוכרז כפורש: בתום דיון סוער של 11 שעות, החליטה ועדת הכנסת לאשר את בקשתה של מפלגת ימינה להכריז על חבר הכנסת עמיחי שיקלי כפורש, זאת ברוב של שבעה תומכים.

עורך הדין גיא בוסי, מומחה במשפט חוקתי מנהלי שייצג את שיקלי בוועדת הכנסת ובבג"ץ, שוחח היום (שלישי) עם אראל סג"ל וטל שלו ב-103FM והגיב לדברים: "יו"ר הוועדה הטביע אות קין על מצחה. זו הייתה בושה, חרפה וכלימה, הוא לא נתן לי לדבר". 

"הוא סירב לכל הבקשות שלי, הפסיק אותי במהלך הטיעון כשאני מנסה להגן על חבר הכנסת שיקלי אל מול הטיעונים של מבקש בקשת הפרישה. זה אומר שאת הטיעונים של שיקלי הוא לא נתן לי להעלות", תקף.

בתגובה אמרה שלו כי הוא טען אתמול קרוב לארבע שעות, בוסי השיב: "הוא לא נתן לי לדבר, שיהיה ברור. דיון שבו מבררים את העובדות בלי לענות על שאלות? דיון שבו אסור להכניס עורכי דין? לא רק שמכניסים עורך דין של ימינה אלא גם עושים הפסקה והעורך דין של ימינה הולך עם חברי הקואליציה ואומר להם מה להגיד".

"הוא סירב שניתן עדים והוא גם סרב שמגיב בקשת הדחייה יתייצב לדיון ונתן למישהו שאסור לו להכניס להיות בדיון. לאף שאלה שלי הוא לא ענה", הוסיף.

לטענתו, הכנסת עושה מה שבא לה, "למעט שני הליכים שהן מעין שיפוטיים - חסינות ופרישה. אפשר להמשיך להגיד שזה פוליטי אבל זה לא. מה אתם חושבים? שבית המשפט העליון יגיד 'זה מעולה שח"כ טופורובסקי לא רק אמר שצריך להפריש אותו אלא בהפסקה מהדיון יצא והתראיין לתקשורת? תחשבו ששופט בבית המשפט העליון יצא להפסקה ויגיד לעיתונאי 'לא בא לי בטוב הנאשם הזה נראה לי אני הולך לשים אותו בכלא', אנחנו השתגענו?".

"אני הוכחתי בוועדה שהיוע"משים שגו בחוות הדעת שלהם, הוכחתי מפורשות שהדיון במליאת הכנסת קבע שפרישה אידיאולוגית, מצפונית בלי תמורה איננה פרישה. הוכחתי להם את זה, פתאום הם עשו הפסקה, הלכו להתייעץ וחזרו ואמרו שחוות הדעת שלי לא מקובלת עליהם למרות שהיא ברורה, חד משמעית ואסור היה להעמיד את ח"כ שיקלי בכלל לפרישה", אמר.

מאי גולן בדיון על שיקלי בוועדת הכנסת (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
מאי גולן בדיון על שיקלי בוועדת הכנסת (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

בהמשך התייחס לטענות למגעים בין איילת שקד לליכוד, ותקף: "מותר לחבר כנסת במהלך הקדנציה, אחרי שנבחר על ידי קולות של סיעה מסוימת, לנהל מו"מ עם סיעה אחרת? איילת שקד רוצה לקבל שריון. במהלך שהיא מתחרה על הקולות של מצביעי ימינה היא מנהלת מו"מ עם מר נתניהו וזה בסדר? השתגענו?".

"עורך הדין של מבקש הפרישה בנט אמר 'עו"ד בוסי מטעה אתכם, מותר להבטיח מה שרוצים ואז לשקר אחרי הבחירות'. אם יקבלו את העמדה של ראש הממשלה מרגע זה לא יהיה אפשר להאמין לאף מילה של פוליטיקאי, בכל מילה הם ישקרו והוא תומך בזה, עורך הדין שלו אמר את זה. זה מטורף", הוסיף.

כשנשאל האם הוא חושב שבית המשפט המחוזי יתערב בצורה תקדימית בהחלטה של הכנסת, השיב: "אין ספק שעל דרך הכלל זה לא היה קורה, רק במקרים חריגים שבחריגים. הם עשו כל כך הרבה טעויות שלפי דעתי הקשו על בית המשפט המחוזי לא לקבל את עמדותיי אבל בגלל שזה שדה לא חרוש אני לא יודע מה יהיה, אבל יש לנו טיעונים חזקים". בסיום דבריו הבהיר עורך הדין בוסי כי "ח"כ שיקלי ישתמש בכל הכלים החוקיים העומדים לרשותי בכדי לערער על ההחלטה ההזויה הזו".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM